אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הפסקת עישון – למה כדאי להיפטר מהסיגריות

עישון סיגריות הוא הרגל מגונה שכדאי מאד להיפטר ממנו דרך הפסקת עישון או גמילה מעישון. בשנים האחרונות עולה מאד המודעות לגבי הנזקים שנגרמים מעישון, והחשיבות של הפסקת עישון.  בזמן העישון אתם מעלים את הסיכון שלכם לחלות במחלות רבות. מחקרים שנעשו בעולם מראים שמצבו של מי שהוא 15 שנה אחרי גמילה מעישון או הפסקת עישון דומה למצבו של מי שלא עישן מעולם. מי שיבצע הפסקת עישון או גמילה מעישון לפני גיל 35 תוחלת החיים שלו תהיה נמוכה רק במעט ממי שלא עישן מעולם. בנוסף, אחד המחקרים מראה כי תפקודי הריאות של מי שעבר גמילה מעישון עלו ב-30% 3 חודשים אחרי הגמילה.

גמילה מעישון תציל אתכם ותמנע צער עמוק מהקרובים שלכם. הפסקת עישון ושינוי הרגלי חיים יבטיחו לכם חיים בריאים יותר. אם תסתובבו במחלקה הקרדיולוגית בבית החולים הקרוב לביתכם, תמצאו שם לא מעט ממי שלא הצליחו לבצע גמילה מעישון. מחקרים רבים כבר הוכיחו את הקשר שבין סרטן הריאה הקטלני והעישון, בצעו הפסקת עישון ותימנעו מכך. גמילה מעישון תוריד מכם את הסיכוי לחלות גם במחלת חסימה כרונית של הריאות, שמובילה לאשפוז בטיפול נמרץ עד השתלת ריאה. מהרו לבצע עוד היום הפסקת עישון אם הבריאות חשובה לכם. גמילה מעישון תסייע גם להוריד את הסיכוי שתחלו בסוגי סרטן נוספים שאופייניים למעשנים. כזה מגיע לעישון אין הזדמנות שנייה הסוף ידוע מראש, הדבר אינו דומה לעסק שיורד מנכסיו וניתנת לו אפשרות לפנות אל עורך דין לפשיטת רגל וכך עוד להינצל חלקית, כאן במקרה הכי טוב תנצלו על ידי סכין המנתחים.

עישון הוא התמכרות מסוכנת, ובתהליך גמילה מעישון, לא צריך להתנות את ביצוע הפסקת עישון במציאה של התמכרות חדשה. חשוב מאד לשנות הרגלי חיים. גמילה מעישון איננה תהליך פשוט, אבל כל פעם שקשה לכם בתהליך כדאי לזכור שבביצוע הפסקת עישון אתם לוקחים אחריות על החיים שלכם. גמילה מעישון תסייע גם לכיס שלכם, חשבו כמה אתם מוציאים על הסיגריות ולמה שלא תוציאו את הכסף על דבר אחר. בתהליך הפסקת עישון אתם יכולים להחליט שאת אותו סכום אתם מוציאים על מתנה לאישה- היא תודה לכם. גמילה מעישון גם תפטור אתכם מהריח המעיק של הסיגריות. בהחלטה על הפסקת עישון אתם יכולים להחליט לקנות בושם סמל לריח החדש שלכם.

אתם לא חייבים להישאר לבד בביצוע גמילה מעישון. ההכרה בנזקי העישון, הובילה את קופות החולים להכניס לסל הבריאות קבוצות תמיכה לביצוע הפסקת עישון. גמילה מעישון יכולה להיעשות באמצעים טבעיים, או הפסקת עישון באמצעות תרופות  מערביות. מלבד זאת, גמילה מעישון יכולה לעשות גם דרך שינוי של דפוסי החשיבה או אורח חיים. הפסקת עישון יכולה להתחיל כמובן בבירור הסיבה מה בכלל היה הגורם שהוביל להתחלת העישון מלכתחילה. לדוגמא, לחץ חברתי של חברים בתקופות התיכון או הצבא, או שבכלל הלחץ שיש לכם היום בעבודה. גמילה מעישון או הפסקת עישון לא משנה איך תקראו לזה אתם חייבים את זה לעצמכם ולקרובים שלכם.

 


אודות מחבר המאמר

חברת ask4web מתמחה בתחום הקמת אתרים ו קידום אתרים בגוגלאתרים מומלצים נוספים:

בייבי גיפט - מתנה לתינוק

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.