אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חוגי העידן החדש

ארגז חול, ציורים של אצבעות ושעת הריכוז אאוט – שיעורי אנגלית, יוגה ווטרינריה אין -ילדי 'גן ירוק בטבע' בקרית אונו רוכשים כבר בגיל צעיר מאוד שלל של מיומנויות לחיים – איך להשתמש במחשב, שיעורי אנגלית, וטרינריה וסדנות בישול.

בגני הילדים של פעם ילדים שיחקו בארגז חול וציירו ציורים לאמהות, אך בעולמנו המשתנה במהירות מסחררת נדרשים הילדים ליותר ויותר כישורים, שיעזרו להם לאורך חייהם, ונחשפים לגירויים בלתי פוסקים. דפנה בלזר, בעלת רשת הגנים 'גן ירוק בטבע' בקרית אונו, זיהתה את צורכיהם החדשים של הילדים, ובגניה קיימים שיעורים יצירתיים רבים, שמאפשרים לילדים להכיר את העולם סביבם, ולצבור ידע רב בתחומים שונים ומגוונים.

כבר בגיל צעיר נחשפים הילדים לחוגי האנגלית, במסגרתם הם מתרגלים שפה בינלאומית נוספת, שנחוצה היום לכולם. "כיום, לדעת אנגלית היא מיומנות חשובה ביותר בעולם, והילדים נחשפים לשפה בכלי התקשורת, באינטרנט ושומעים את השפה בכל מקום", מסבירה בלזר. "בהיותם צעירים הילדים קולטים שפות זרות בקלות יתרה ולצד שפת האם שנמסרת מהסביבה, הם שומעים גם אנגלית. ידיעת השפה הבינלאומית תעזור להם בלי כל ספק בעתיד, וזוהי דרך יצירתית לפיתוח כישורי למידה".

אך לא רק אנגלית לומדים הילדים. חוג הבישול הייחודי חושף את הילדים למגע עם חומרים וללמידה של בריאת יש מאין. לדברי בלזר, "חשוב לתת לילד להתעסק בחומרים שונים, ולחוות מה התוצאות של הפעולות – מזון הוא דרך לימוד מאוד חווייתית. הילדים גם מכירים את החומרים השונים, וגם נהנים מהתוצאות".

חוג ייחודי נוסף ששילבה בלזר בגניה הוא חוג הווטרינריה. הוטרינרית שירי טפר מגיעה לגן אחת לשבוע, ומלמדת ילדים מלמדת את הילדים על בעלי חיים שונים, כיצד לטפל בהם ועל היחס שיש ללהעניק להם. חוץ מהידע הרב שהילדים צוברים כבר בגיל צעיר, הם גם לומדים מוסר וחמלה כלפי בעלי החיים הפגיעים.

במהלך היום בגן, הילדים לוקחים חלק גם בשיעורי מוסיקה, שמסייעים לקליטת הצלילים ולפיתוח הקוגניציה אצל ילדים.

וכיצד מפתחים פיזית את הילדים בעת המודרנית? הגדולים משתתפים בשיעור, שיטה מהמזרח הרחוק שהוכיחה את עצמה בעולם המערבי, ועוזרת גם לקטנים לבנות את גופם, את מסת השריר ותורמת לאיזון, והפעוטות – הם לומדים ללכת.

סדנת הצעד הראשון מכינה את הפעוטות בטבעיות להליכה ולעשות את הצעדים הראשונים נטולי טראומה או לחץ.  לדברי בלזר: "הפיתוח הפיזי של הילד משמעותי לא פחות מההתפתחות הרגשית והמנטלית, ובגן שלנו מדגישים במיוחד פעילות גופנית, שתעזור לגוף הקטן להיבנות ולהתפתח. הילדים משתתפים בחוגי התעמלות ויוגה, שתורמת גם מבחינה גופנית, וגם מבחינה נפשית, ומסייעת להם להכיר את עצמם, לפתח מודעות לעצמם, להירגע ולנוח -  הרי גם על הקטנים עוברים ימים מעייפים ועמוסי חוויות".

גן ילדים בקרית אונו


אודות מחבר המאמר

גן ילדים בקרית אונו

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.