אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

נוחות - מגבלותיה של הנוחות

נוחות - מגבלותיה של הנוחות

שינויים לא תמיד קלים לאדם ולפעמים האדם פוחד לאבד את מה שיש לו ונוח לו להתלונן על המצב שלו. אבל, יכול להיות מאוד שיש לו כישורים ואפשרויות רק שהוא מחכה לכוח חיצוני בגלל שקשה לו להחליט לבד בלי שיחליטו בשבילו. הוא עדיין מהבחינה הזאת לא עצמאי מספיק ואת המיומנות הזאת הוא צריך לפתח את המיומנות של היוזמה, ליזום דברים ולא לחכות להם.

לעתים, לאדם יש את היכולות והכישורים אך, אינו עושה איתם דבר ולסובבים אותו נדמה מנקודת הנחה שלהם שהוא כבר ניסה הכל, ולא הצליח ואם היה יכול היה משנה לבד. אבל לא תמיד הדבר נכון, לעתים הדבר קורה בגלל שהאדם התרגל שמחליטים בשבילו והוא עושה את מה שאנשים אחרים קובעים בשבילו ואז הוא כל הזמן בעמדת המושפע.

אבל אותם סובבים אינם יודעים שהאדם הזה לא ניסה והוא רק מחכה למוצא פיהם. וזאת הטעות שלו, שאינו בודק את האפשרויות שיש לו וליזום לבד ולסמוך על עצמו, שזו מיומנות בפני עצמה.

ויכול להיות שלאדם אין הפרעה כזו אבל, יש לו חוסר בטחון לשנות דברים, והרעיון שניתן לאותו אדם הוא: מה הן האלטרנטיבות המעשיות של אותו אדם? כל אחד והאלטרנטיבות שלו ולכן אביא את הפרמטרים באותיות ע"מ להפוך את הנושא לפחות אישי.

נניח אדם עושה y=2x+5 וזוהי התוצאה שלו כרגע. השאלה היא למה התוצאה שלו כך? כי הוא הציג פרמטרים שיוצרים את y כפי שהוא, השאלה היא, הרי הוא יכול להכניס כאן כל מס' במקום x והוא עדיין לא בטוח אם התוצאה טובה עבורו ואם היא יכולה להתקיים במציאות.

הסיבה לכך שאינו יודע אם הוא יהיה לאחר מכן בעלייה או בירידה מכך היא תוצאת העיוורון הרגשי של האדם שמרגיל את האדם לאותו מצב ומפחד משינויים. והרי האדם בכל זאת רוצה לשנות ולדעת את המצב שלו. לכן, איך האדם ידע אם הוא בעלייה או בירידה?

נקדים ונאמר שהאדם רצה להמיר את x ב - y כדי לדעת מה התוצאה של התהליך, אבל הוא לא יודע האם יש עוד מסלולים טובים ממנו. ולכן, לשם כך, יש דבר שנקרא במתמטיקה נגזרת שגוזרים את הפונקציה ובודקים אם בנקודות מסויימות אם היא חיובית או שלילית. מציבים את המס' בנגזרת וכך מגלים אם הנגזרת חיובית או שלילית.

כך אותו הדבר בחיים, בודקים את המעשה אם הוא מוביל לדבר חיובי או לדבר פחות טוב, ובודקים כך את כל האופציות הזמינות בחיים, בודקים אם ניצלנו בהן את המקסימום או את המינימום, או אם נשארנו במקום, האם העדיפות שלנו זוהי עדיפות שעדיף שתישאר במגירה? וכך בודקים את כל האפשרויות, ואז יכולים להגיע להחלטה. ואז אפשר לתרגל את הדבר הזה על כל דבר בחיים לראות האם יש אפשרויות טובות יותר? ואז ההחלטות תהיינה אובייקטיביות יותר.

מאמן אימון אישי + ייעוץ בחינם - Yeda.EIP.co.il | מרצה הרצאות מאמן אימון אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד אימון אישי בנושא כישורים, אימון אישי, אובייקטיביות, רצון, פחדים פוביות ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר נוחות - מגבלותיה של הנוחות

מאמן אימון אישי + ייעוץ בחינם - Yeda.EIP.co.il | מאמן אימון אישי מרצה הרצאות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.