אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לטייל בירושלים העתיקה

ירושלים היא מקום קסום ומיוחד המושך המוני תיירים מן הארץ ומהעולם כולו. האווירה הקסומה , ההיסטוריה בת אלפי שנים הנשקפת מכל פינה, המיזוג של כל הדתות, הנופים המרהיבים הנשקפים מכל עבר ממנה, השילוב של חרדים וחילונים. כל אלה הופכים אותה לאחת ויחידה. אחד האזורים המרתקים הוא העיר העתיקה.

באילו אתרים כדאי לבקר בעיר העתיקה ? מהם האתרים המרכזיים בעיר העתיקה? מגדל דוד -  ליד שער יפו ניצב מגדל דוד ובו מוזיאון לתולדות ירושלים, כולל תצוגות קבועות של התקופות השונות בהיסטוריה של ירושלים. המוזיאון מציג תערוכה מרתקת של תקופות שונות בהיסטוריה של ירושלים לצד תערוכות מתחלפות  . מהגג של מגדל דוד יש תצפית מרהיבה על העיר העתיקה והחדשה. קתדרלת סינט ג'יימס – בקרבת מגדל דוד נמצאת הקתדרלה שהיא לב הרובע הארמני. הקתדרלה מקושטת בפסלים וציורים והיא נקראה על שם יעקב הקדוש שהיה מתלמידי ישו.הדורמיציון – כנסיה עם מגדל פעמונים שנקראת על שם מריה הקדושה שמתה בה. הכנסייה שנבנתה ב-1906 על ידי הגרמנים מעוטרת בציורים ופסיפסים מרהיבים המציגים חלקים מן הברית החדשה. קבר דוד – המקום בו נקבר דוד המלך על פי המסורת. לידו נמצא החדר בו נערכה הסעודה האחרונה של ישו, לפי המסורת הנוצרית. הכותל המערבי – השריד היחיד ששרד מהחומה שהקיפה את הר הבית בתקופת בית המקדש השני. המקום מלא בהוד ועוצמה של מתפללים רבים העומדים ליד הכותל ומטמינים פתקים . לאחר שהתפללתם   וטמנתם פתק בכותל, חובה להמשיך ולבקר במנהרות הכותל.מנהרות הכותל –במשך כעשרים שנה נמשכו החפירות של מנהרות הכותל במהלכם התגלו ממצאים מדהימים.  במשך כשעה ורבע הולכים מתחת לאדמה ונחשפים לסיפורה המרתק של ירושלים. במנהרות יש  רחוב הרודיאני, תעלת מים מימי החשמונאים, מבנים מוסלמים מימי הביניים ועוד.  ניתן לטייל במנהרות באופן עצמאי או להתלוות לקבוצה עם מדריך . ההליכה במנהרות בטוחה, ממוזגת ומוארת.

מרכז שרשרת הדורות – חוויה מדהימה של מסע בזמן בעקבות העם היהודיכולל תצפית על הכותל המערבי ומגוון של אלמנטים כגון מוסיקה, ארכיאולוגיה, פיסול, אפקטים של אור ועוד. הצופה הופך לחלק מהחוויה של העם היהודי .הליכה על החומות – טיול על חומות העיר העתיקה מאפשר תצפית על העיר מזווית אחרת. מתחילים את הסיור משער יפו עד  שער האריות. בדרך עוברים בכנסיית הקבר ומנזר נוטרדאם.  לאחר שער האריות מתחילה דרך הייסורים של ישו הנקראת "ויה דולורוזה" על שם סבלו בה. בהליכה לכיוון שער האשפות עוברים בחלק של ירושלים החדשה כולל מגדל דוד.  משקיפים על הרובע היהודי, עוברים מעל לרובע הארמני וצופים אל הדורמיציון.  השוק  - שוק העיר העתיקה הוא אתר מרהיב ומרתק עם שלל ריחות וצבעים. סמטאות השוק עמוסות בבגדים, צעצועים, אביזרי נוי, מאכלים ועוד. האווירה המיוחדת, תערובת  הדתות, המשא ומתן עם הסוחרים,  הופכים את הביקור בשוק לחוויה.לפני הביקור בעיר העתיקה כדאי לברר מהם ימי ושעות הפתיחה בכל מקום ומה מחיר כרטיס הכניסה .

עד-אור מפת העיר העתיקה ירושלים


אודות מחבר המאמר

מפת העיר העתיקה ירושלים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.