אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

על בית ספר לטיסה,קורס טיס אזרחי ורשיון טיס

 

עכשיו יותר מאי פעם זה הזמן ללכת בכיוון קרירה בטיס ב בית ספר לטיסה . גם אם לא סיימת קורס טייס בחיל האוויר סיכוייך למצוא עבודה בתחום עולים מיום ליום ב קורס טיס אזרחי . כמה מגמות ושינויים בשנים האחרונות הביאו למחסור בטייסים בארץ ובכל העולם. 

השוק המקומי: 3/2008במשך ה10 שנים האחרונות מס' הטייסים האזרחיים (שאינם בוגרי חיל האוויר) הטסים בחברות התעופה בארץ הולך ועולה. חברת אל על היא כבר לא נחלתם הבלעדית של טייסי חיל האוויר וכיום טסים בה מספר לא מבוטל של טייסים שרכשו את הכשרתם בשוק האזרחי. לאחרונה נפתחו קורסים לחברות התעופה ארקיע וישראייר אליהם התקבלו טייסים אזרחיים רבים. חלק מהטייסים האזרחיים שהתקבלו הם בעלי מס' נמוך יחסית של שעות טיסה וניסיונם הוא בעיקר על מטוסי ססנה קטנים. גם חב' ק.א.ל המטיסה מטוסי ג'מבו 747 פתחה קורס והיא מגייסת כ 10 טייסים חדשים וגם הפעם חלקם הגדול אינו יוצא ח"א. חב' תמיר המפעילה טיסות פנים ארציות לצפון הארץ וכן טיסות ליעדים באגן הים התיכון גייסה לפני כשנה 10 טייסים שאינם בוגרי ח"א. לאחר שנה חלקם עברו לחב' ארקיע וק.א.ל. בשוק מטוסי המנהלים גם כן טסים טייסים "אזרחיים" רבים. 

1/2010

בשל המשבר הכלכלי העולמי כמות התיירים בארץ פחתה וכך גם כמות הטיסות והדרישה לטייסים,

כיום קיימים סימני התאוששות, מספר הטיסות הולך וגדל, גם שוק מטוסי המנהלים מתאושש ונוספו בחודשים האחרונים מספר מטוסי מנהלים חדשים,

השוק במגמת עליה והדרישה לטייסים תלך ותגדל,

להערכתי בתוך כשנתיים, טייסים רבים יהיו חסרים לשוק התעופה בארץ .

הדרישה לטייסים רק גדלה והולכת ויש לה מס' סיבות: • התפתחות שוק התיירות וגידול בנפח הנוסעים. • הגדלת מס' יעדי הטיסה. כדוגמת הקו החדש של חב' ישראייר לארה"ב. • הצמיחה הכלכלית מגדילה את נפח טיסות העסקים והמטען. • ההתפתחות בכלכלה וריבוי אנשי העסקים המפעילים מטוסי מנהלים יצרה גידול בשוק עבודה זה. • כניסה של חב' LOWCOST מגדילה את נפח השוק. • פרישה לפנסיה של טייסים מבוגרים. • פחות טייסי ח"א מצטרפים לתעופה האזרחית, לכך יש מס' סיבות: חוזי שירות ארוכים יותר בחיל האוויר לאחר שינוי במתכונת קורס הטייס והארכתו, הדבר יגרום בעתיד לעוד פחות טייסים שיצטרפו לתעופה האזרחית בשל הפיתוי הגדול להשלים חוזה עד לפרישה בגיל פנסיה (לטייסים גיל 40). כמו כן הרבה מהטייסים הפורשים מחיל האוויר מעדיפים היום את שוק ההייטק בו מוצעות להם הצעות מפתות הרבה יותר, לאומת זאת החוזים המוצעים לטייסים באזרחות פחות מפתים היום מבעבר ותנאי הקבע ברוב המקרים טובים יותר. השוק העולמי גורם נוסף ומשמעותי מאוד לשוק העבודה בחברות התעופה הוא ההתפתחות הכלכלית המואצת במדינות דרום מזרח אסיה : סין, קוריאה, ויטנאם, תאילנד, הודו וכו' במדינות אלה הגידול בתיירות ובמסחר הביא עימו לגידול מהיר בהיקף הטיסות וגדילה משמעותית בחברות התעופה, מאידך גיסא אין למדינות אלה טייסים להטיס את מס' המטוסים הרב שרכשו. לטובת העניין , נרתמו חברות תעופה במערב המגייסות טייסים מכל העולם למלא את השורות בחברות היעד במזרח הרחוק . בשל כך הדרישה לטייסים היום רבה מאוד ואלפי טייסים עדיין חסרים. טייסים הטסים בחברות תעופה אלה זוכים לתנאים טובים, הם יכולים להמשיך לגור במדינת מוצאם והם באים לתקופות עבודה של כשבוע עד עשרה ימים וחוזרים למקום מגוריהם למשך מס' ימים וכך הלאה. הטיסות לבסיס האם כמובן ממומנות ע"י המעסיק. כך שטייס בעל רשיון טיס  ישראלי יכול לגור בארץ ולעבוד בחברת תעופה בתאילנד או בסין


אודות מחבר המאמר

בית ספר לטיסה

שיעור טיסה

קורס טיס אזרחי

רשיון טיס

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.