אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קורס קידום אתרים - מקצוע מבוקש

כיום לכל בעל עסק או אדם עצמאי המעוניין להגיע לקהלים רחבים של אנשים יש אתר אינטרנט. העולם בימינו הוא "שטוח" ולכל אחד מאיתנו ישנה היכולת להגיע לכל אחד אחר דרך אמצעים וירטואלים. אתר אינטרנט מהווה כלי לא פחות חשוב מטלוויזיה או עיתון לשירות לקוחות ושיווק, נכון ל-2009 יותר מ-5.2 מיליון מתוך 7.2 מיליון תושבי ישראל מחוברים לאינטרנט וכמעט כולם משתמשים באופן קבוע במנועי חיפוש.

 

אך נוצרת השאלה כיצד מביאים מספר גדול של אנשים המעוניינים בשירות או במידע לאתר? ושאלה יותר חשובה היא איך מגיעים לכל אותם אנשים לפני המתחרים? דרך הישנה שבה אנשים היו מגיעים לאתר אינטרנט היא פנייה ישירה לכתובת האתר כאשר היו רואים אותו בכלי מדיה אחר או מהמלצות של חברים. אך מאז המצאת מנוע החיפוש יותר ויותר אנשים העדיפו לחפש את מושא בקשותיהם דרך מנועי החיפוש השונים, מנוע חיפוש שהתבלט מעל כולם הוא גוגל שבו 65 אחוז מהגולשים באינטרנט משתמשים.

 

בעקבות השימוש ההולך וגובר במנועי החיפוש, יש צורך בקידום נכון של האתר במנוע החיפוש על מנת שיופיע כמה שיותר גבוה בחיפוש מונחים הקשורים לקהל היעד של בעל האתר ולא רק בנייתו ועיצובו. עם קידום נכון של האתר במנועי החיפוש, בעל האתר יכול להכפיל ואף לשלש את מספר הצפיות וההמרות מאתר האינטרנט שלו.

 

מכאן עולה השאלה היכן לומדים איך לקדם את אתר האינטרנט שלך במנוע החיפוש? עקב הביקוש הרב, התפתח מקצוע לימוד חדש בקרב מקצועות ההיי-טק השונים בישראל – קידום אתרים . מקצוע זה חושף את סודות פעולותיהם של מנועי החיפוש, בדגש על גוגל, ובוחן כיצד ניתן לקדם אתרים שונים על מנת שיופיעו בדף התוצאות הראשון של מנועי החיפוש בחיפושים אחר ביטויים הקשורים לעיסוקו של בעל האתר ובכך יגיעו לחשיפה מקסימלית מקרב קהל היעד שהאתר מכוון אליו.

 

לימוד קורס הכשרה בקידום אתרים, הקרוי גם אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO - Search Engine Optimization), כולל בתוכו הבנה של שפת ה-HTML וה-CSS המהוות שפות קוד הבונות כל אתר אינטרנט, הבנת "ארגז הכלים" של גוגל ובחינת הדרכים שבהם גוגל מקדם אתרים שונים בדפי התוצאות (PageRank) הכוללים ותק אתר, תדירות הוספת תוכן, תדירות הכניסה לאתר, תדירות הוספת הקישורים, זמן שהיית הגולש וכו'. חשוב ללמוד ברמה מקצועית קידום במנועי חיפוש על מנת להבין את כל הדרכים הלגיטימיות שבהם ניתן לקדם אתר ולא להפוך ל"כובע שחור" (מקדם לא חוקי) בעיני מנועי החיפוש.

 

בנוסף למקבץ התוצאות ה"אורגניות" של מנועי החיפוש (האתרים המופיעים בדפי התוצאות), למנוע הכי פופולרי- גוגל יש מערכת קישורים ממומנים (Google Adwords). מדובר במערכת המפרסמת דפי נחיתה שונים ומחייבות את המפרסם על כל חשיפה לדך הנחיתה. מערכת זו הפכה במהרה לפלטפורמת הפרסום המקוונת הגדולה בעולם ומהווה מקור הכנסה לחברת גוגל. בקורס לימוד מקצועי של קידום אתרים לומדים גם כיצד לפרסם נכון דפי נחיתה שונים בגוגל אדוורדס על מנת להגיע למקסימום חשיפה והמרות (הוספת לידים) בתשלום מינימלי. יש לציין, כי אי שימוש נכון במערכת הפרסום מקוונת של גוגל יכול להוביל להפסדים מאוד גדולים לעסק, לכן הולכת וגוברת החשיבות של אנשי מקצוע היכולים להביא את הפרסום למקסימום המרות במינימום הוצאות.

 

קידום אתרים במנועי חיפוש הוא מקצוע שצובר תאוצה במשק ההיי-טק הישראלי בשנים האחרונות. עם התפתחותו של האינטרנט בישראל ובעולם ישנה ההבנה ההולכת וגוברת כי שווי האתר נמדד ע"י מקומו בדפי התוצאות "האורגנים" של מנועי החיפוש ובדף התוצאות "הממומנות" בגוגל. כיום בישראל ישנם קרוב ל-500 חברות שלפחות אחד משירותיהן הוא קידום אתרים במנועי חיפוש.

 

מדובר במקצוע מבוקש ביותר שקיים בו מחסור באנשי מקצוע. הביקוש הגבוה לאנשי מקצוע ביחס למספר המועט של מקדמי אתרים שעברו הכשרה מקצועית במשק נובע מהעובדה כי הרבה חברות ופירמות גדולות המספקות שירותים בנושאים שונים, מחברות טלפון ועד לרשתות סופרמרקט, מחפשות מקדמי אתרים לקידום העסק שלהם דרך האינטרנט ובכך מגדילים את הביקוש לאנשי מקצוע. הערכות, בשנים הקרובות קידום אתרים במנועי החיפוש צפוי להיות אחד המקצועות המבוקשים ביותר במשק ההיי-טק בישראל.


אודות מחבר המאמר

מאמרים אלו נכתבו במסגרת קורס קידום אתרים מקצועי לאלו המבקשים ללמוד את עולם ה SEO בצורה יסודית, מעמיקה ומקצועית.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.