אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

רפואה סינית לתופעות גיל המעבר

 שיטת הטיפול בתופעות גיל המעבר באמצעות דיקור סיני מטרתה לחזק את איכות היין בגוף. שלב ראשון של טיפול הדיקור הסיני בתופעות גיל המעבר מבוסס על כעשרה טיפולי דיקור של פעם בשבוע שמטרתו להחזיר לגוף האשה את האיזונים הנדרשים. לאחר שלב זה המטופלת מרגישה הקלה משמעותית בעוצמת הסימפטומים כאשר היא נתונה למעקב אחר תגובת הגוף. בסיומו של שלב הטיפול הראשון שוקלים שילוב סדרות נוספות של טיפולי דיקור סיני.במהלך תקופת הטיפול יש לשנות את הרגלי התזונה ולצרוך מזונות המתאימים לאבחנה (מזונות מקררים/ מחזקים/ מניעים וכד').לטיפול בתופעות גיל המעבר באמצעות דיקור סיני תוצאות מצוינות מוכחות בעיקר לגבי הסימפטומים של הורדת גלי חום, שיפור אנרגיות, יציאה מדיכאון ושיפור איכות שינה.

הרפואה הסינית מייחסת לכליות את מקור אנרגיית היין ומכאן שרוב תופעות גיל המעבר נגרמות בשל "חוסריין בכליות". חוסר ביין בתקופת גיל המעבר הוא חלק מהתהליך הטבעי של הזדקנות הגוף המתאפיין בהפחתת אנרגיות.חוסר יין בגוף האישה הנמצאת בגיל המעבר מפר את האיזון בין מערכות יין ליאנג כאשר עודף באנרגיות היאנג (האנרגיה המחממת) גורם לסימפטומים של חום ויובש בנוסף לסימפטומים נוספים הקשורים ל"חוסר יין בכליות" המודגשים בגיל המעבר כמו נשירת שיער, כאבים בגב התחתון ובברכיים.לסיכום "יאנג" היא האנרגיה החמה הפעילה וה"יין" היא האנרגיה הקרה והמרגיעה, כאשר מטרת הדיקור הסיני היא להחזיר לגוף האישה בגיל המעבר את האיזון שהופר בין מערכות האנרגיה.

התאמת הדיקור הסיני למטופלת:

סוד הצלחת טיפול הדיקור בתופעות גיל המעבר הוא התאמת הטיפול בצורה פרטנית לכל אישה בתואם למאפיינים האינדיבידואלים שלה. התאמת הטיפול מחייבת אבחון מעמיק של המטופלת הנעשה בצורה מקצועית ובבקרה מתמשכת לאורך הטיפול. חשוב להבין שלא ניתן לתת טיפול זהה לנשים בתקופת גיל המעבר גם לא במצבים בהם הסימפטומים זהים. יש להתאים את מיקום נקודות הדיקור, העוצמה ומשך הטיפול לכל אישה ואישה.

על מנת להבטיח הצלחה בטיפול בתופעות גיל המעבר באמצעות דיקור סיני יש להקפיד להתקשר עם מטפלת בעלת ידע, ניסיון וכישורים ספציפיים בנושא זה.

 דיקור סיני וגיל המעבר: לתיאום פגישת אבחון חינם 052-6146854


אודות מחבר המאמר

עדי אספינו- ברגמן B.A, Dip. Acגיל המעבר - רפואה סיניתטיפולי דיקור  ודיאטה מאוזנת

www.ady.co.il  | 052-6146854רעננה, אחוזה 198

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.