אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פלאן קוקוס עם קרמל אספרסו

פלאן הוא אחד הקינוחים המכסיקנים המקובלים, השילוב בין הפלאן האוורירי הבהיר וקרמל אספרסו מרוכז, מתפצפץ, כהה מוליד קינוח מרשים וטעים אשר לבטח ירשים. מתכון הפלאן והקרל הזה אינו מיועד לרכי הלבב או חסרי הניסיון. שני המרכיבים מהם הקינוח מורכב לכלל שלמות אחת: הן הקרמל והן הפלאן הם מרכיבים אשר קל לפספס בהם והכנתם דורשת מעט ניסיון ותעוזה. אם אתם מתכננים ארוחה חשובה ובכוונתכם להרשים את אורחיכם, המלצתי היא לנסות את המתכון מספר פעמים על דיירי הבית לפני ההכנה החשובה על מנת לקבל תחושה נכונה לגבי משך הזמן המדויק הדרוש להכנת כל אחד מן המרכיבים בתנור הפרטי שלכם.

לפני תחילת ההכנות וודאו כי ברשותכם 6 קעריות פלאן (או קרם ברולה) אשר ניתן לאפות בהן. מרבית הקעריות מסוג זה עשויות קרמיקה או חימר מצופה.

המתכון מיועד לשש מנות, זמן ההכנה הוא כחצי שעה, זמן האפיה כשעה ורבע וזמן הצינון הוא בן 4 שעות לפחות. ניתן לאחסן בקעריות הפלאן המצוננות עד יומיים.

מרכיבים:

קרמל:

2.5 כפיות אבקת אספרסו או קפה נמס

3 כפות מים חמים

חצי כוס סוכר

קמצוץ מלח

פלאן קוקוס:

שני שליש כוסות סוכר

פחית חלב קוקוס, כולל המשקעים על דפנות הפחית

כוס ורבע חלב 3% שומן ומעלה

3 ביצים שלמות

2 חלמונים

שמינית כפית מלח.

אופן ההכנה

הכנת הקרמל:

בסיר קטן שמים את הסוכר והמלח ומחממים על חום בינוני ללא ערבוב. כאשר הסוכר מתחיל להינמס, מערבבים מדי פעם באמצעות מזלג עד אשר הסוכר נמס לגמרי ומקבל צבע זהוב עמוק של קרמל.

במקביל ממיסים את אבקת האספרסו או הקפה במים החמים לקבלת תמצית אספרסו מרוכזת.

לאחר שהקרמל מגיעו לצבע היעד, מורידים מהאש ומוסיפים את תמצית האספרסו תוך ערבוב. שימו לב! הסוכר נמס בחום גבוה מאד של כ-400 מעלות, עם הכנסת תמצית האספרסו צפוי הקרמל לרחוש ולעלות בועות ולבעבע, ערבבו בזהירות כי כוויות סוכר הן מהגרועות הקיימות!

כאשר הבועות והרחישה מתחילים לשכוח, מיזגו את הקרמל לתבניות הפלאן תוך הזזתן עד לציפוי התחתיות באופן מלא. הניחו להצטנן ולהקשיח משך כ-10 דקות.

הכנת הפלאן, שלב ראשון

הרתיחו את החלב המלא וחלב הקוקוס עד לרתיחה עדינה מעל חום בינוני תוך בחישה מתמדת על מנת למנוע התקרמלות החלב. הורידו מהאש והניחו להצטנן מעט.

בקערה הקציפו יחד ביצים, חלמונים, סוכר  ומלח. הוסיפו את תערובת החלב בזרימה עדינה לביצים תוך הקצפה מתמדת. סננו את תערובת הביצים והחלב במסננת עדינה לכלי מזיגה עשוי זכוכית ומזגו מעל לקרמל אשר הצטנן.

הכנת הפלאן, שלב שני:

אפו את הפלאן בבן מרי: הניחו תבנית אפיה אשר בתוכה מיים והניחו את תבניות הפלאן במים. המים צריכים להגיע עד כשלושת רבעי גובה תבניות הפלאן. אפו במשך כשעה ורבע בחום בינוני עד שדפנות הפלאן מתייצבות אולם המרכז עדיין רוטט מעט.

הוציאו מהתנור ובאמצעות סכין דקה הפרידו את הפלאן מדפנות התבניות. הניחו להצטנן מעל רשת. לאחר שהתבניות והפלאן התקררו לחלוטין צננו במקרר למשך ארבע שעות נוספות לכל הפחות.

כדי להגיש הניחו צלחת מעל תבנית הפלאן המצוננת והיפכו את התבנית והצלחת. הסירו בעדינות את תבנית הפלאן לקבלת פלאן בשתי שכבות מרשים וטעים! בהצלחה.


אודות מחבר המאמר

חובב קפה מושבע

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.