אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דיני תעבורה- מונחים

עולם דיני התעבורה הוא מורכב וכולל חוקים רבים אותם יש לדעת. ככל שהנהג יכיר לעומק את  דיני התעבורה והעונשים הצפויים על עבירות תנועה , כך תהיה נהיגתו שקולה יותר. אם  הנהג ביצע   עבירה, עליו לפנות באופן בהול אל עורך דין מהתחום כדי לקבל ייעוץ והגנה משפטית. לפניכם פירוט של מושגים אחדים מתחום דיני התעבורה.

פסילה מנהלית – פסילת רישיון הנהיגה לתקופה שנעה בין 30 ל-90 יום בהתאם לחומרת העבירה. את הפסילה רשאי לתת שוטר בדרגת מפקח ומעלה. בין העבירות שהעונש עבורן הוא פסילה מנהלית: נהיגה במהירות מופרזת, מעורבות התאונה בה נגרם נזק לגוף ורכוש או חלילה נהרג אדם ועוד. הפסילה נועדה להרחיק מהכביש נהגים המסכנים את הציבור. אדם שמקבל פסילה מנהלית יכול לפנות באמצעות עורך דינו לבית משפט לתעבורה ולבקש לקצר או לבטל את הפסילה.

מהירות מופרזת – הינה אחת מעבירות התנועה שמתרחשות מדי יום. העונש עליה הוא קנס כספי, צבירת נקודות ובמקרים קיצוניים יותר העמדה לדין ואף פסילה מנהלית. הנהגים צריכים להיות מודעים לרמת מהירות המותרת בדרך עירונית ובין עירונית ולשים לב לשילוט לגביה. נהג שנוהג עד 30 קמ"ש מעבר למהירות המותרת בדרך עירונית או 40 קמ"ש מעל למהירות המותרת בדרך מהירה, יקבל קנס כספי. הנהג יכול לשלם את הקנס ובכך הוא מודה בביצוע העבירה או לבקש להישפט. בעזרת ייעוץ של עורך דין, הנהג יכול להציג את טיעוניו בבית משפט לתעבורה ולנסות להפחית או לבטל את הקנס. אפשרות נוספת היא להמיר את הקנס באזהרה.במקרים של מהירות מופרזת רצינית יותר, הנהג מקבל הזמנה לדין. בנוסף, הנהג יכול לקבל שלילת רישיון של חודש ויותר, וזוהי  פסילה מנהלית. כשהנהג מגיע לשימוע הוא מנסה להגן על עצמו בעזרת עורך דינו בכדי לנסות לבטל או לקצר את משך הפסילה. נהג שמנסה לפעול לבד מסתכן בחוסר היענות לטענותיו.

נהיגה תחת השפעת אלכוהול – זוהי אחת העבירות החמורות בכבישים והעונש עליה הוא פסילת רישיון לתקופה של שנתיים מינימום. הבדיקה אותה מבצעת המשטרה לבירור אם  הנהג שיכור מתבססת על מדידה עם מכשיר בשם "ינשוף" וכן בדיקת דם אם יש צורך. בדיקת הינשוף אינה תמיד אמינה ועורך דין מנוסה ימצא את הדרכים לערער עליה.

דו"חות תעבורה – כוללים קנסות כספיים או הזמנה לבית משפט. הקנסות ניתנים במקרים של עבירות פחות חמורות ואילו הזמנה להישפט היא עבור עבירות רציניות יותר. נהג שחושב שלא ביצע את העבירה רשאי להגיש בקשה להישפט בבית משפט לתעבורה. הנהג צריך לקחת בחשבון שהשופט יכול להטיל עליהם קנס גדול עוד יותר. מסיבה זו כאי לבחור באפשרות בית המשפט אם יש קו הגנה חזק וסיוע  של עורך דין מקצועי.


אודות מחבר המאמר

עבירות תנועה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.