אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה הוא שוק ההון

שוק ההון הוא למעשה מערכת גדולה של השוק הפיננסי אשר מורכבת מבנקים, ברוקרים, גופים ממשלתיים, גופים ציבוריים, גופים עסקיים, פרטיים ועוד, החוברים יחד על מנת לייעל את ענייניהם העסקיים. את לב ליבו של השוק תופסת הבורסה לניירות ערך. עם זאת פעילותו של שוק ההון אינה מוגבלת רק לבורסה ונעשית גם מחוץ לה.

שוק ההון והפרט

עבור הפרט, שוק הון הינו המקום בו אנו מנהלים את חשבון העו"ש השוטף שלנו, פותחים תוכניות חסכון שונות ולעיתים אף משקיעים בקניית ניירות ערך במטרה לקבל תשואה נאה תוך מינימום סיכונים להפסדים, לנהל תיק השקעות כזה או אחר ועוד. כמו כן, עבור הפרט, שוק ההון הוא גם המקום בו אנו יכולים בשעת הצורך לקבל הלוואות ארוכות או קצרות טווח כגון משכנתא ועוד.

שוק ההון והחברה העסקית

עבור החברה העסקית, שוק ההון הוא למעשה המקום בו מתנהל באופן שוטף, תזרים כספיה של החברה, בו מתנהלות עסקאות מטבע חוץ ומטבע פנים. השוק הזה אף מהווה מקור לגיוס כספים לטווח קצר וארוך ולהשקעת רווחי החברה בצורה נבונה בתוכניות חיסכון, תיק השקעות או קניית ניירות ערך. עבור הממשלה, שוק ההון הוא המקום המתאים לגיוס הון או הזרמתו לצורכי תקציבי המשק השונים.

תפקידו של שוק ההון

אחד מתפקידיו העיקרים של שוק ההון הוא לקחת את החיסכון במשק ולתעל אותו בצורה הנכונה ביותר אל ההשקעות היצרניות המבטיחות ביותר. תהליך זה, מהווה למעשה את צמיחתו הכלכלית של המשק.דרך נוספת של שוק ההון לבצע זאת, היא באמצעות המרת כספים בניירות ערך. כלומר, המשקיעים מגייסים חוסכים המעמידים לרשותם סכום כסף ואז מנפיקים ניירות ערך תמורת סכום זה. בעתיד (כעבור חודשים או שנים), כאשר ייעלה שווים של ניירות הערך, יקבלו המשקיעים תזרים כספי המהווה את התשואה על השקעתם ההתחלתית.כפי שציינו קודם לכן, הבורסה מהווה את לב ליבה של פעילות פיננסית זו ובה נקבע שווים ומחירם של ניירות הערך השונים. על הבורסה להקפיד על תחרות חופשית בין כל המשתתפים בסחר ניירות הערך, כדי להבטיח כי שוק ההון יישאר יציב ומתפתח


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים - VPR

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.