אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפים לחיסכון בעת עריכת קניות לבית

רובנו עושים מאמצים רבים להילחם במינוס בבנק ולעיתים נידמה כי האוברדרפט הוא ישות בפני עצמה, גדל ללא הגיון, קטן ללא היגיון ותופח גם בחודשים בהם נדמה כי לא קנינו שום דבר מיותר. להלן מספר טיפים שיסייעו לכם לצאת בזול בעת עריכת קניות לבית.

קניות לבית - טיפים לחיסכון

1.      תקציב - את בניית התקציב התחלנו להכיר כחלק בלתי נפרד מהתנהלותינו הפיננסית. נגיד בנק ישראל, שהנהיג לראשונה רפורמה שהגבילה אותנו במינוס אליו אנו יכולים להיכנס, הגרם לשיפור משמעותי בהשכלתנו הפיננסית. בניית תקציב וחלוקתו לכל הוצאותינו השונות (ביגוד, מוצרי מזון, קניות לבית וכיו"ב) היא צעד ראשוני לשיפור משמעותי באיכות חיינו. הצעד השני הוא באופן טבעי עמידה בתקציב.

2.      רשימת קניות - על אף פשטות הרעיון של רשימת קניות מסודרת וההיגיון הפשוט שמנחה אותו, רבים מאיתנו עדיין עורכים באופן קבוע קניות לבית רק על סמך הזיכרון. נתונים סטטיסטיים מוכיחים פעם אחר פעם שקניית מוצרי מזון לפי רשימה, מסייעת לחסוך עשרות אחוזים בכל קניית מוצרים לבית שאנו עורכים בסופר.

3.      קניות מרוכזות - קניית מוצרי מזון מרוכזת של אחת לחודש והשלמות שבועיות קטנות, מונעות חריגה מהתקציב שהגדרתם לעצמכם. חשוב להקפיד לערוך קניות לבית רק בסופרמרקטים זולים וכן להקפיד כי גם השלמת מוצרי מזון שבועיים (כמו מוצרי חלב, לחם וכיו"ב) יעשו באותו סופרמרקט (בשום פנים ואופן לא במכולות השכונתיות).

4.      קניות לבית במזומן בלבד - כל כלכלן יאמר לכם, שקנית מוצרי מזון במזומן יעילה יותר. כאשר אתם מקציבים לעצמכם 500 ₪ ומכניסים לארנק את הסכום המדויק, אזי קניות לבית לא יוכלו לעולם לחרוג מהתקציב. מאידך תאלצו אתם להיות מחושבים יותר בעת השהות בסופר ולשנות את סדרי העדיפויות שלכם.

5.      הימנעו מרכישה בתשלומים - הדבר היחיד לשמה רכישה מוצרי מזון בתשלומים טובה, הוא מריחת החובות שלכם לזמן ארוך יותר. לרוב יצטברו תשלומים אלו לסכומים של אלפי שקלים בהם תחויבו כל חודש על ידי חברת האשראי.

6.      הימנעות ממבצעים מפתים ובלתי נחוצים - מי מאיתנו לא מכיר את מבצעי ה- 2+1. אנחנו עורכים קניות לבית וכשאנו מחפשים את הדיאורדורנט שלנו אנו מגלים שיש מבצע של קנה כמות X קבל Y מתנה. למראית עין המבצעים הללו משתלמים ביותר, אך בפועל אם  הדיאורדורנט אחד מספיק לנו לחודש ואנו רוכשים שניים, רק על מנת לקבל אחד במתנה, אנו למעשה מנפחים את האוברדרפט. אין לנו צורך בשני דיאורדורנטים, והסכום הזעום של הדיאורדורנט שקנינו מצטרף למינוס של אלפי השקלים שיש לנו בבנק, אותו המינוס עליו אנו משלמים 12 אחוזי ריבית. זיכרו: קנו רק מה שאתם צריכים.

7.      קניה באמצעות האינטרנט - כיום יש כל כך הרבה אפשרויות שונות לערוך קניות לבית ומשום מה, לרוב, אנו בכל זאת מתעקשים לבחור את הצעדה לחנות הפיזית. האינטרנט מציע לכל אחד מאיתנו חיסכון גם בזמן וגם בכסף. אני לא מדבר רק על רכישת מוצרי מזון שבועיים אלא גם רכישת מוצרי חשמל, ביטוחים, מחשבים וכל דבר אחר בו אתם מעוניינים.


אודות מחבר המאמר

צרכנות, קניות וכלכלה מעניינים אותי מאוד ולכן לרוב אני בוחר לכתוב דווקא על הנושאים הללו. אני גם מאוד אוהב את עידן האינטרנט כי אני מאמין שהרבה דברים פשוט לא היו אפשריים ללא השימוש באינטרנט.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.