אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ביטוח בריאות ממלכתי

 

חוק ביטוח בריאות ממלכתי מבטיח לכל אחד מאיתנו את הזכות לקבל שירותי בריאות בסיסיים באמצעות אחת מקופות החולים בארץ. זכויות מבוטחי ביטוח בריאות ממלכתי כוללות סל תרופות ושירותים רפואיים שונים ועל ידי כך מבטיחות כי לא יוותר אדם חולה ללא קבלת טיפול רפואי ובדיקות מתאימות. הבעייתיות מתחילה כאשר סל שירותי הבריאות, המוגדר בחוק ביטוח בריאות ממלכתי הוא מוגבל תקציבית ומותיר אנשים רבים, בעלי מחלות פחות שכיחות או פגיעות מתאונות ללא כיסוי במגוון מקרים. 

 

הזכויות העיקריות שמקנה ביטוח בריאות ממלכתי לכל תושב:

 

•           זכות להירשם לקופת חולים אחת ללא מגבלות גיל או בריאות.

•           זכאות לכל השירותים בסל שירותי הבריאות (לפי שיקול דעת מומחה)

•           זכאות לשמירה על סודיות רפואית

•           זכאות לעבור בחופשיות מקופת חולים אחת לאחרת 

 

על אף חיוניותו של ביטוח בריאות ממלכתי, הוא כושל מלהגן על אחוז לא מבוטל של אנשים, כאשר פעמים רבות אנשים אלו צריכים להמציא סכומי כסף רבים מכיסם הפרטי על מנת לממן טיפולים, ניתוחים ופגישות עם מומחים שאינם כלולים בסל (שירותי הבריאות) ואין זה משנה שהנ"ל הכרחיים להצלת חייהם או לאפשר להם לשמור על איכות חיים סבירה.

 

מה עושים

בעקבות הצורך בכיסוי ביטוחי נוסף לזה של ביטוח בריאות ממלכתי, בנו חברות הביטוח השונות פוליסות ביטוח בריאות פרטי שמאפשרות לכל אדם לחיות את חייו ללא דאגות. זכויותיו של ביטוח פרטי בנוסף לאלו של ביטוח בריאות ממלכתי מספקות מגוון, תרופות, טיפולים ומכלול שירותים רפואיים למגוון אדיר של מחלות, תאונות ונזקי בריאות שונים ללא כל קשר לסל הבריאות הממלכתי. 

 

תעריפים ומחירים

תעריפיהם של ביטוחים פרטיים יקרים יותר מתעריפים של ביטוח בריאות ממלכתי מאחר והחברות הפרטיות לא מקבלות את עזרתה של הממשלה בסבסוד השירותים הרפואיים השונים. כמו כן מכילים ביטוחי הבריאות הפרטיים מגוון של פיצויים למקרים כמו: אובדן כושר עבודה, תחלואה במחלות קשות (סוגי סרטן מסוימים, טרשת נפוצה וכן הלאה) ומוות. יש להגיש כי הטסות רפואיות, ניתוחים בחו"ל ושירותי רפואה מתקדמים נוספים כלולים גם הם בביטוח הבריאות הפרטי.

 

לא במקום בנוסף

ביטוח בריאות ממלכתי הוא ביטוח חובה והביטוחים הפרטיים אינם באים לתפוס את מקומו, אלא מהווים מעין ביטוח משלים מיוחד למקרים הנ"ל ומקרים נוספים אחרים. קיימים הבדלים בין פוליסת ביטוח פרטי אחת לאחרת ועל אף שמרבית השירותים הם זהים, כל חברת ביטוח יכולה לשנות את תנאי הביטוח לפי שיקול דעתה הבלעדי. כמו כן בשונה מחוק ביטוח בריאות ממלכתי, עלולה חברת ביטוח לסרב לבטח אדם חולה ואין שום חוק שיכול לחייב אותה לנהוג אחרת. את תנאי ההצטרפות לביטוח יש לבדוק באופן פרטני, כל אדם לפי נתוניו (מצב בריאותי, גיל, תחום תעסוקה וכיו"ב).

 

למידע נוסף בנושא: פוליסות ביטוח בריאות

 

 

 

 

 

 


אודות מחבר המאמר

צרכנות ובריאות, זה כוס התה שלי.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.