אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סינדרום התשישות הכרונית

סינדרום התשישות הכרונית הוא מחלה המלווה בחולשה מכאיבה, תשישות וחוסר יכולת לחשוב בבהירות. תופעות אלה נגרמות מפעילות גופנית ומנטלית ואינן חולפות גם לאחר שינה. סינדרום זה מופיע לעיתים קרובות לאחר הדבקות במחלה ויראלית כגון מחלת הנשיקה.

הרבה אנשים לא מצליחים לזהות את סינדרום התשישות הכרונית וחושבים שהם רק עייפים. הבעיה היא שהם לא רק עייפים, הם מחוקים לגמרי וחולים. כל חלקי הגוף כואבים 24 שעות ביממה, הכאבים הכרוניים נותנים את התחושה שהיית מעורב בתאונת דרכים. הגוף נעשה כל כך חלש שאפילו להרים את הזרוע מהמזרון צורך את כל האנרגיה שאתה יכול לאזור באותו רגע, זה מרגיש כאילו אתה הופך להיות אסיר בגוף של עצמך. העייפות כל כך משתלטת על האדם הסובל מסינדרום זה שאפילו לחשוב, לדבר, לשבת, לאכול או לנשום מהווים מאמץ אדיר. השינה יכולה גם להיפגע ולהגיע למצב של אינסומניה כרונית.

מה הם הסימפטומים של סינדרום התשישות הכרונית?

סינדרום התשישות הכרונית הינו מחלה אמיתית הנגרמת מבעיות פיזיות ולא מנטליות.

סימפטומים פיזיים נוספים כוללים: גזים ובעיות עיכול, שילשולים ואובדן תאבון, רגישות יתר לחום וקור, רגישת ליתר לרעשים ולאור, דחף מיני נמוך, צמא והרגשת יובש כללית.

איך מאבחנים את תיסמונת התשישות הכרונית?

הסימפטומים של התסמונת דומים לסימפטומים המאפיינים מחלות אחרות ולכן יכולה להיות בעיה לזהות אותה.

אם שני התנאים הבאים מתקיימים ניתן לומר בוודאות כי מישהו לוקה בתיסמונת התשישות הכרונית:

1.      עייפות לא מוסברת, מתמשכת, אשר אינה פוחתת עם שינה.

2.      ארבעה או יותר מהסימפטומים הבאים נוכחים לשישה חודשים או יותר:

תיסמונת התשישות הכרונית מאובחנת בנשים פי שלוש יותר מאשר בגברים. המחלה נפוצה בעיקר באנשים בשנות ה40 וה50 לחייהם אך יכולה להופיע בכל גיל.

סיבוכים היכולים להיגרם מסינדרום התשישות הכרונית:

בואו לשפר את איכות השינה שלכם עם כריות שינה ומזרוני ד"ר גב באתר ד"ר גב


אודות מחבר המאמר

חברת ד"ר גב הינה החברה הגדולה והותיקה בישראל למוצרי בריאות, נוחות ואיכות חיים.

ד"ר גב מייצרת ומשווקת מושבים אורטופדיים, כסאות, כורסאות T.V ,כורסאות עיסוי, מזרונים, מיטות כריות שינה, מכשירי ומוצרי טיפוח ויופי, מתנות.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.