אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

למי נועדו מדרסים

 

 

מדרסים הם אחד מהאביזרים האורטופדיים הנפוצים ביותר. הפופולאריות הגדולה שלהם נובעת מיכולתם להקל על בעיות אורטופדיות קיימות, כמו גם למנוע בעיות אורטופדיות עתידיות. מכיוון שמדרסים מבטיחים מנח תקין של כף הגל, חלוקת עומס שווה ויציבה נכונה, הם יכולים להקל ולמנוע היווצרות בעיות אורטופדיות, כגון: כאבי ברכיים, כאבי צוואר, כאבי גב ועוד.

 

מדרסים – שוק פרוץ ונטול פיקוח

 

עבור לא מעט אנשים המדרסים לא הועילו, ולעיתים אף גרמו נזק. הסיבה לכך היא העובדה ששוק המדרסים בארץ פרוץ לחלוטין. אין עליו כל פיקוח, אין חובת לימודים מסודרים, הכשרה מקצועית או דרישות מינימום כדי להיות מדרסן. כפועל יוצא, כל אחד למעשה יכול לפתוח חנות למכירת מדרסים ולקרוא לה מכון אורטופדי. כל אחד יכול להציג עצמו כאורטופד המומחה בהתאמת מדרסים, אך למעשה הוא רק מוכר מדרסים ולא יודע כיצד להתאים אותם לכף רגלו ולבעיות הייחודיות של כל מטופל. מדרסים שאינם מותאמים באופן אישי, לא רק שלא עוזרים בהקלה על הבעיות האורטופדיות, אלא לפעמים עשויים גם להביא להחמרתן ולגרום לנזק לכפות הרגלים. כשמדובר בחנות למדרסים הפועלת תחת אצטלה של מכון אורטופדי, לא מדובר רק בהונאת הציבור אלא לעיתים גם ברשלנות רפואית של ממש.

 

היעדר הפיקוח בשוק המדרסים לא רק שפוגע בבריאותו של הצרכן, אלא גם בכיסו. ללא פיקוח על מדרסנים, כל מכון אורטופדי יכול לגבות מחירים מופקעים בעבור מדרסים, ללא כל הצדקה. ידוע לכל כי אדם שסובל מבעיה רפואית כלשהי יהיה מוכן לשלם כל סכום כספי כדי להביא לפתרונה. הדבר נכון שבעתיים כשמדובר בבעיות אורטופדיות שפוגעות באופן משמעותי באיכות החיים, וניתנות לפתרון פשוט באמצעות מדרסים. 

כשמדובר במדרסים, מחיר גבוה לא מעיד בהכרח על איכות גבוהה יותר או על יכולות יוצאות דופן בהקלה על בעיות אורטופדיות. מחירים גבוהים הם בדרך כלל רצון של מדרסנים שרלטנים לגזור קופון על חשבון מצוקתם של אנשים. כשמדובר במדרסים, הפרמטר החשוב ביותר הוא התאמת המדרסים לכף רגלו של המטופל. והתאמה שכזו יכולה להתבצע רק במכון אורטופדי מקצועי ועל ידי מדרסן מקצועי. אמנם אין חובת לימודים או רישוי כדי לפתוח מכון אורטופדי, אך מומלץ לבחור במכון אורטופדי אשר לבעליו יש תעודה בהנעלה רפואית מטעם אחד המוסדות האקדמיים בארץ או בחו"ל, או לחלופין תעודת גמר של קורס אורטופדיה מטעם משרד העבודה והרווחה, האגף להכשרה ולפיתוח כוח אדם. כמו כן רצוי שלמכון האורטופדי ו/או למדרסן יהיו גם תעודות מטעם מוסדות בארץ או בחו"ל המעידות כי הוא מומחה באורטופדיה ו/או בהכנת מדרסים.


אודות מחבר המאמר

יעל דוד

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.