אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כל מה שרציתם לדעת על חלון גג

בבתים פרטיים תמיד ישנו חלל ואפילו די גדול תחת הגג. אבל לרוב הוא נותר לא מנוצל או הופך למחסן או יותר גרוע – לחדר בלגן. וכל זה מכיוון שבחדר הגג אין חלון . אם תתקינו חלון בגג תראו כמה שימושי יהפוך להיות חדר הגג שלכם וכמה חבל שלא ניצלתם אותו עד עכשיו. עיצוב פנים של עליית גג או חדר גג יושפע לטובה על ידי חלון, כניסתו של אור שמש ואוויר נקי תשנה לחלוטין את החלל ותגרום לו להראות פחות טחוב ואפל.

ראשית כל עליכם להחליט לאיזה צורך אתם מעוניינים לייעד את חדר הגג. בהתאם לכך תוכלו להחליט גם איזה סוג ודגם של חלון עליכם לקנות. מבחינת התקציב בדקו היטב בחנויות ויצרנים שונים כדי לאמוד את היקף ההוצאה. לא בטוח שכדאי להתפתות לסחורה הזולה ביותר שתמצאו כי כמו בכל תחומי החיים, במיוחד בתחום הבניה על מוצר זול משלמים ביוקר בהמשך. זה לא אומר שצריך לחפש את הסחורה היקרה ביותר אלא רק שלפני הקניה עליכם להתייעץ עם לקוחות שרכשו את המוצר ומשתמשים בו לפחות שנתיים. אל תתעצלו ולכו לראות איך זה נראה, אין כמו מראה עיניים, תאמינו רק למה שאתם רואים במו עיניכם.

הפרמטר חשוב ביותר בבחירת חלון גג הוא האיטום, מכיוון שחלון גג נחשף ישירת למשקעים כגון גשם, ברד, שלג. קשה מאד לתקן חלון גג דולף מכיוון שהוא מורכב מהרבה חלקים וקשה מאד לזהות את מקור הנזילה. ישנם שני סוגים של חלונות גג – חלון עשוי מחתיכה אחת, מערכת האיטום שלו מורכבת מראש במפעל. הוא פשוט מאד להרכבה ובטוח מאד מבחינת האיטום. קיים גם חלון מפורק שמיוצר ממשקוף וכנף זכוכית, פחי איטום, עופרת וברגים. חלון זה דורש יותר מיומנות בהרכבתו ואינו מבטיח אטימות מלאה במקרה וההתקנה לא נעשתה בשלמות הרצויה. 

מבחינת הפתיחה של חלון גג ישנם 3 סוגים – ציר עליון, ציר מרכזי וציר כפול.

את החלון בעל הציר העליון לא ניתן לנקות מתוך הבית, החלון עם ציר מרכזי לוקה מעט בחוסר אסטטי מכיוון שכאשר הוא נפתח חלק מחלקו העליון נכנס אל תוך החדר ויש להיזהר שלא להיפצע מחלק זה, אבל היתרון הוא שניתן לנקות חלון כזה מתוך הבית. החלון האידיאלי הוא חלון עם הציר הכפול מכיוון שהוא מהווה את השילוב של ציר עליון ומרכזי – נפתח מבלי שחלק מהחלון ייכנס אל תוך החדר וגם ניתן לניקוי מתוך הבית.

על החלון להיות בעל אפשרות לשתי נעילות – נעילה הרמטית נגד גשם ורוח וחצי נעילה כאשר החלון משאיר חריץ של 3  ס"מ לאוורור אך מונעת כניסה של יונים. מומלץ להתקין חלון גג בגובה של 140-160 ס"מ ולא צמוד לקיר חיצוני כך שנוכל להגיע אל ידית הפתיחה.


אודות מחבר המאמר

חלון , חלונות, עיצוב פנים , חלון גג , חלונות גג

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.