אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך למנוע פריצה לבית?

פריצה לבית היא תרחיש מאיים שיכול לגרום נזק כבד לבית, לתכולת הבית, לרכוש וכמובן לדיירי הבית. לצערנו, בתים חשופים תמיד לסכנה של פריצה. פורצים וגנבים מסתובבים בכל מקום ואין שום כוח הרתעתי משמעותי שיכול לעצור אותם מלבצע את זממם. גם באזורים שמועדים במיוחד לפריצות בתים אין למשטרה, שאמורה להגן על ביטחון האזרחים, מענה לבעיית פריצה לבתים שנפוצה כל כך.

החרדה מפני פריצה לבתים היא טבעית, פריצה לבית עלולה להסתיים הרי לא רק בנזק לבית ובגניבת רכוש אלא חמור מזה, עלולה להסתיים בטראומה לדיירי הבית. דמיינו את המפגש עם פורץ  שהסתנן לתוך הבית שלכם באמצע הלילה, זה באמת מעורר אימה.

כל בעל דירה ינסה לנקוט בכל האמצעים האפשריים כדי להרחיק מביתו את הסכנה של פריצה לבית, צעדי מנע יכולים לשפר את ההתגוננות שלכם מפני פריצות לבתים. הנה כמה אמצעי זהירות בסיסיים שכדאי לנקוט כדי להבטיח לעצמנו שינה שקטה ובטוחה ללא חרדה מפני פריצה לבית. בראש ובראשונה כדאי תמיד להיות מודעים לבעיית הפריצה לבתים, ככל שהמודעות שלכם תהיה מחודדת יותר, תוכלו למנוע טוב יותר את הפריצה לבית. המודעות שלכם לכך שבתים חשופים לפריצה  תשפר מאוד את הערנות שלכם ואת תשומת הלב.

דרכי ההתגוננות שלכם מפני פריצה לבית צריכות להיות בהתאם לאופי הבית, אם מדובר בבית פרטי, בית קרקע, שקורץ לפורצים, כמובן שלבית כזה נדרשת מערכת מיגון טובה לבית. היום הטכנולוגיה מתקדמת מאוד בכל הקשור לאמצעי מיגון לבית. יש אזעקות מתוחכמות יותר, מצלמות , תאורת ביטחון, מערכת מיגון אלחוטית ועוד מגוון רחב של אמצעי מיגון. כדאי לבחור אמצעי מיגון אחד לפחות שיבטיח לכם שקט ויספק את ההגנה המקסימאלית  מפני פריצה לבית.  מעבר למערכות מיגון מתוחכמות ובעלות טכנולוגיה גבוהה, אפשר לנקוט בצעדים פשוטים שיכולים מאוד למנוע את הפריצה לבתים.

נתחיל בדבר הבסיסי ביותר, זה כל כך פשוט וכל כך ברור מאליו אבל למרות זאת לא תמיד מקפידים בו. מדובר פשוט בהקפדה על סגירת חלונות כשיוצאים מהבית, סגירת תריסים או דלתות הזזה. גם אם אתם יוצאים מהבית לזמן קצר הקפידו לסגור היטב את החלונות וכמובן לנעול את הדלתות.

אם אתם בעלי בית פרטי עם חצר, הקפידו לא להשאיר מפתחות בחוץ. מפתחות קורצות מאוד לפורצים, תשומת לב שלכם לעניין וערנות  בוודאי יסייעו לכם להימנע לחלוטין מאפשרות של לשכוח מפתחות בגינה. מלבד זאת שימו לב שמפתחות ובמיוחד מפתחות הרכב שלכם לא נמצאים בטווח ראייה שיכול להיקלט ע"י פורץ. פריצה לבית שלכם עלולה להתרחש אם הפורצים ראו את מפתחות הרכב שלכם והם ידעו איפה למצוא אותם לאחר שיבצעו את הפריצה לבית. הקפידו בעניין זה, והשאירו מפתחות לא בטווח ראייה  שיכול להיקלט ע"י גורם חיצוני ובטח שלא במקום נגיש כל כך. חשוב מאוד לשים לב ולהימנע מלהשאיר כל חפץ בעל ערך במקום נגיש.

שימו לב במקרה שאתם יוצאים לחופשה ולא תשהו בבית במשך זמן מה, הקפידו לסגור היטב חלונות, תריסים ולנעול היטב דלתות. מעבר לכך רצוי מאוד להשאיר מפתחות אצל מישהו קרוב לכל מקרה שלא יהיה. רצוי מאוד להימנע מתיבת דואר מלאה מידי שעולה על גדותיה ויכולה לסמן לפורץ פוטנציאלי שאין אף אחד בבית.

אם יש באפשרותכם להתקין מערכת בית חכם, תוכלו ליהנות ממקסימום מיגון לבית. הטכנולוגיה המתקדמת בענייני מיגון היא בשיאה במערכת בית חכם עם שדרוגים ושכלולים בענייני מיגון ובטיחות הבית. רמה כזאת גבוהה של מיגון היא סיבה טובה באמת לישון בשקט. בין אמצעי המיגון המתוחכמים בבית חכם, מערכת אזעקה שפועלת מכל מקום בבית ואפשר להפעיל אותה גם מרחוק, אם רק יהיה סימן לפריצה לבית ידלקו פרוז'קטורים מחוץ לבית ובתוך הבית יהבהבו אורות. האורות הדולקים יחשפו את הפורץ עוד הרבה לפני שהתחיל את הפריצה לבית. מערכת בית חכם מבטיחה רמת מיגון גבוהה אך לא חייבים בית חכם כדי להבטיח לעצמכם הגנה איכותית מפני פריצה לבית.

היום הפורצים מתוחכמים מאוד ולכן חשובה מאוד הערנות לצורך מניעת פריצה לבתים, לפורצים יש שיטות כאלו ואחרות לפריצה לבתים. מערכת מיגון טובה לבית ונקיטת אמצעי מנע פשוטים יכולה בהחלט להרחיק מביתכם את סכנת הפריצה לבית.


אודות מחבר המאמר

הכותב הינו הבעלים של המרכז הישראלי למיגון

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.