אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עבודה מועדפת באילת

כאשר אומרים עבודה מועדפת, הדבר הראשון שעולה בדמיוננו הוא עבודה באילת.

מזה שנים רבות, אילת מהווה מוקד משיכה לחיילים משוחררים. לאחר תקופה מורכבת בצבא, אילת מציעה לחייל המשוחרר תמהיל של עבודה ובילויים, נופש ופרנסה. רוב החיילים המשוחררים מגיעים לאילת לתקופה שנעה בין חצי-שנה לשנה, עושים עבודה מועדפת, וחוזרים לצפון. עם זאת, ישנם רבים שמתאהבים בעיר ומוצאים את עצמם קושרים את עתידם למקום, הרבה מעבר לתקופת העבודה המועדפת. האמת, קל להבין את האנשים הללו. אין עוד מקום בארץ שבו חבר'ה צעירים יכולים לרדת כמעט כל השנה לבריכה שמתחם לדירתם. אין הרבה מקומות בארץ, שהערב שלך מתחיל בתום המשמרת בחצות, וכל מי שסובב אותך מרגיש גם בתחילת הערב. ומעל הכל, אין מקום בארץ שכולם סביבך נינוחים כי הם בנופש.

אז מה זה עבודה מועדפת למי שלא בקיא? מדובר ברשימת עבודות שהמחוקק קבע כי חיילים משוחררים אשר יעבדו בה יהיו זכאים לקבל מענק מהמדינה. עוד המחוקק קובע רשימת תנאים לכך שהעבודה המועדפת אכן תוכר לך. ראשית, החוק מתייחס מי זכאי לעבודה מועדפת – חיילים משוחררים משירות חובה, או בנות שסיימו שירות לאומי תקופה של 24 חודשים. ישנם תנאים נוספים ויוצאים מהכלל שהמוסד לביטוח לאומי מפרט לקבלת עבודה מועדפת. המוסד לביטוח לאומי מפרט רשימת עבודות שנחשבות כעבודה המועדפת - במפעלי תעשייה ובתי מלאכה, בתחנות דלק, באתרי בנייה, בבתי מלון, באתרי גידול חקלאיים ובתי אריזה ובטיפול באנשים עם מוגבלויות . מבין רשימת העבודות המזכות, בולטת אחת מכולם והיא עבודה בבית מלון. ואם בית מלון, מדוע לא באילת.

מה גובה המענק בגין עבודה מועדפת? 8804 ₪, בכפוך להשלמת התקופה שהגדיר המוסד לביטוח לאומי כעבודה מועדפת.

לכן משוחררים צעירים, להעביר את תקופה העבודה המועדפת באילת, זו המלצתנו לתחילת חייכם האזרחיים.

 

 

 


אודות מחבר המאמר

אלעד - עובדים באילת

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.