אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עיצוב גרפי - שינוי לוגו

עיצוב גרפי - שינוי לוגו

אחד מסימני ההיכר שתמיד יזכרו עם שם החברה יהיה הלוגו שלה. מדובר באלמנט גרפי, המורכב בדר"כ מטיפוגרפיה ומסמל גרפי שיחדיו מהווים את סימן הזיהוי של החברה. המילה העיברית ללוגו היא "סמליל". הלוגו הוא חלק מהותי וחיוני בכל הנראות הראשונית ובכל מהלך שיווקי של החברה. לוגו המעביר את ערכי החברה, זכיר, ובולט יכול למנף את החברה באופן משמעותי ולהיות אבן דרך בבניית המותג.מדוע חברות משנות את הלוגו שלהן?פעמים רבות חברות מתחילות את פועלם בתחום מסוים ומתפתחות לכיוונים נוספים שאינם היו בתכנון מלכתחילה. השינוי שמתחולל בהן הוא משהו שנדרש להוציא החוצה לקהל לקוחותיהם ולכן לקהל הלקוחות הפוטנציאלים. בין אם מדובר על התפתחות בתוך אותו ענף, התפרסות לתחומים נוספים, שירותים נוספים שהחברה נותנת וכו' יש צורך שהשינוי יבוא לידי ביטוי גם בחומרים השיווקיים של החברה, ובינהם הלוגו. סיבה נוספת לשינוי לוגו של חברה, ארגון או מוסד הוא התחדשות הטכנולוגיה והרצון לרענון התדמית של החברה מול קהל הלקוחות הקיים ואולי כתוצאה מכך פנייה גם לקהל לקוחות נוסף שלא נמנה עד כה עם לקוחות החברה. כך למשל, יתכן שלוגו שהיה אטרקטיבי בשנות ה90 יראה מאוד מיושן ולא מושך את העין בשנת 2010. יש לזכור כי הלוגו הוא סימן ההיכר הבולט ביותר של רוב החברות. יש לבחור לוגו שיהיה קליט, פשוט, יצירתי וייחודי, וישקף את ערכי החברה לקהלי היעד השונים.

עלויות שינוי לוגו

שינוי לוגו הוא הליך דיי יקר בעלויותיו שכן הוא צורך מימון נרחב גם בעיצוב אבל גם ביישום שלו בכל האלמנטים השיווקים של החברה. במסגרת ההליך צריך להשיק את הלוגו החדש, לשווק אותו בערוצים שונים, מהקטן ביותר שנוגע לניירת ועד לפרסומות טלוויזיה ושלטי חוצות. מכיוון שמדובר במהלך שיווקי הגדול ביותר שקיים, יש להיעזר באנשי מקצוע בעלי מומחיות והכשרה מקצועית בנושא:סטודיו לעיצוב גרפי, חברות ייעוץ, חברות פרסום ושיווק.  עם זאת, מדובר בהליך חשוב מאוד ועקרוני לחברה שרוצה להמשיך ולהצליח, על כן ההשקעה חוזרת ומדובר בהשקעה לטווח הארוך .  דיו


אודות מחבר המאמר

מתנה ליולדת, ריהוט משרדי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.