אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תרבות צריכה בשגרת היומיום

אינספור מאמרים ומחקרים דנים כיום בנושאי צרכנות ותזונה בעידן המודרני וכן על הקשר שבין שתי אלו לשגרת החיים הלחוצה והמסחררת. מחקרים אלו באים למעשה לחקור את סיבותיהן של רמות התחלואה הגבוהות ביחס לטכנולוגיה הרפואית שממשיכה להתקדם בצעדי ענק.

מסקנות צפויות

באופן טבעי, מוכיחים המחקרים הנ"ל כי התזונה, הצרכנות ושגרת חיינו מלאת הסטרס, משפיעות כולן באופן זהה על מצבנו הבריאותי.  אנו מנסים להספיק לעשות כמות גדולה של מטלות מידי יום ומזניחים את הצורך שלנו בתזונה בריאה ובמנוחה, כפיצוי לסטרס האופף אותנו כמעט בכל ימות השבוע, אנו אף מטפחים את הצרכנות כתחביב ובכך מכניסים את עצמנו לחובות כלכליים שגורמים לנו סטרס נוסף וחוזר חלילה. במקום לוותר על עוגת השוקלות או משלוחי אוכל מהיר, לטובת מזון בריא וזול יותר, אנו רק מוסיפים חטא על פשע ובכך מדרדרים את המצב אף יותר.

קחו נשימה

האטת הקצב היא המפתח לשמור על בריאותנו הנפשית והפיזית. הגוף האנושי הוא מערכת מדהימה בתחכומה, אך מידי יום אנו מנטרלים את הריפוי הטבעי על ידי כך שאנו מזניחים את גופנו גם תזונתית וגם נמצאים במתח שלא מאפשר לגופנו לעבוד בצורה תקינה. במקום לצאת לארוחת ערב במסעדות, שהרי מרביתן לא באמת שומרות על כללי הבישול הבריא, בשלו יחדיו בבית. בישול יכול להיות חוויה נפלאה לכל המשפחה, אשר מתאימה גם לנשים, גם לגברים וגם לילדים. החליפו משלוחי אוכל מהיר בבישול ביתי בריא ומבוקר.

פתרונות פשוטים ונוחים

רובנו ממהרים לתרץ את צורת חיינו והרגלינו, באופיו הלחוץ של לוח הזמנים שלנו, אך עם זאת אנו לעולם לא נוותר על בילויים וקניות בקניון במוצ"ש או שעתיים שבועיות בסופר. כיום ניתן למצוא מגוון רחב של דרכים, שיסייעו לנו להפוך את חיינו לנוחים הרבה יותר ועדיין לטפח את בריאותנו. לדוגמא: סופר באינטרנט יכול לחסוך מאיתנו את הצורך בנסיעה לסופר, השהייה בו והתור הארוך שבקופה ובו בזמן לא נאלץ לשלם מחירי עתק על אותם מוצרים בחנות המכולת השכונתית.

היבטים נוספים

סופר באינטרנט מונע, אפילו את הפיתוי העז שיש לרובנו אל מוך המבצעים המפתים הנמצאים בכל עבר בסופרמרקטים השונים. סופר באינטרנט מאלץ אותנו לקנות לפי רשימה מסודרת וגם הסיכוי כי נשכח משהו במהלך הרכישה קטן בהרבה (אנו יכולים לקום ולבדוק במהירות). משלוחי אוכל יגיעו בזמנם ואתם מרוויחים גם כשלוש למנוחה ורגיעה, גם חוסכים כסף רב על ידי הימנעות מפיתוי למבצעים לא נחוצים וגם כוח פיזי, מאחר ואתם לא צריכים לסחוב את כל המצרכים מסופר לרכב ואז מהרכב לבית.

הבדלי מחירים?

רבים טוענים כי קיימים הבדלים בין מחיריהם של מוצרי מזון הנרכשים באופן פיזי דרך הסופר ובין מחיריהם של אותם מצרכים כאשר הם נרכשים דרך סופר באינטרנט (אפילו מאותה רשת סופרמרקטים). בפועל לא הוכחה טענה זו מעולם ורבים אף מגדילים ואומרים כי מאז התחילו להזמין משלוחי אוכל באינטרנט, תקציב הקניות החודשי שלהם ירד בעשרות אחוזים.


אודות מחבר המאמר

צרכנות, קניות וכלכלה מעניינים אותי מאוד ולכן לרוב אני בוחר לכתוב דווקא על הנושאים הללו. אני גם מאוד אוהב את עידן האינטרנט כי אני מאמין שהרבה דברים פשוט לא היו אפשריים ללא השימוש באינטרנט.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.