אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

השלבים הנכונים בדרך לאתר האינטרנט שלך – חלק א'

מרבית העסקים היום לא מרשים לעצמם לוותר על אתר אינטרנט שייצג אותם ויהווה עבורם נוכחות ברשת האינטרנט. אחת לכמה שנים נתקלים עסקים בצורך לשדרג את האתר או לבנותו מחדש. כאן תמצאו את כל השלבים בדרך לאתר האינטרנט המושלם והנכון ביותר עבורכם.

השאלה הראשונה שצריכה להישאל היא האם מתוכנן אתר חדש או אולי שדרוג ושיפוצים באתר הקיים. מהם השיקולים בהחלטה הזאת?

אז קודם כל, אם האתר עושה עבודה טובה ומסייע בקבלות פניות ולקוחות חדשים אל תעשו שינויים דראסטיים, כמאמר המשפט: "אם זה לא מקולקל אל תנסה לתקן את זה".

שיקול נוסף הוא האם האתר מעוצב כראוי לתקופה ולהתקדמות הטכנולוגית שחווה האינטרנט? לא תמיד צריך להתהדר בנוצות, לפעמים זה אפילו יכול לגרוע מאיכות האתר. מצד שני אתר המעוצב ברוח שנות ה-90 אף פעם לא נראה טוב, אבל הכלל הקודם גובר על כלל זה ואם האתר שלכם עובד מעולה חרף היותו מעוצב ברוח שנות ה-90, בצעו אך ורק שינויים חיוניים.

דבר נוסף שיש לתת עליו את הדעת הן מטרות האתר ולמה הוא נבנה. אין הרבה אתרים עסקיים שנבנו סתם בשביל הכיף. לאתרים עסקיים לעולם תהיה מטרה מסוימת. אם זה להיחשף לקהל יעד חדש, אם זה למשוך לקוחות חדשים, למכור מוצרים, להציג עדכונים ואם זה לספק תמיכה במוצר מסוים, אבל אף פעם לא סתם.

נסו להבין מה בדיוק אתם רוצים מאתר האינטרנט שלכם ומהן המטרות שלשמן אתם משקיעים את מיטב כספכם אצל חברות בניית אתרי אינטרנט או חברות קידום אתרים. ככל שתשכילו להבין את המטרות שלכם טוב יותר, כך תגיעו לאתר האינטרנט האופטימאלי ביותר עבור העסק שלכם.

אחרי שהמטרות ברורות, נסו להבין טוב יותר מיהו קהל היעד שלכם. הבנה של קהל היעד תאפשר לבנות את האתר בהתאמה לקהל היעד שלכם. זכרו שלא "כולם" הם קהל היעד שלכם. אם תיכנסו לעומק הדברים תגלו שניתן לאפיין את קהל היעד שלכם על פי נתונים משותפים שהם חולקים ביניהם.

המכנה המשותף הזה יכול להיות גיל, צבע עיניים, תחומי עניין או כל דבר אחר שמחבר בין כל אותם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. ככל שתצליחו לרדת לפרטים הקטנים כך תוכלו להתאים את האתר בצורה הנכונה ביותר עבור קהל היעד.

הדברים האלו מתבטאים באתר הסופי בצבעים השולטים בו, גודל הכתב, מיקום הכפתורים, כמות האלמנטים בדף ומיקומם ובגדול הנתונים האלו משפיעים על "ההתנהגות" של האתר ועל הסינרגיה שלו עם קהל היעד.

לאחר שהבנו מיהו קהל היעד צריך לגזור מהמידע הזה את דרישות העיצוב הגרפי של האתר. באיזה צבעים נשתמש באתר? אם לעסק יש כבר מיתוג כלשהו (לוגו, כרטיסי ביקור, ניירת משרדית, פונטים) הכי נכון יהיה לגזור את הצבעוניות ואת השפה העיצובית מהמיתוג הקיים.

אם אתר האינטרנט של העסק יהיה שונה מהמיתוג הקיים של העסק יהיה קשה מאוד ללקוחות לחבר בין העסק לבין אתר האינטרנט ולכן חשוב שהן האתר והן העסק ידברו באותה שפה עיצובית.

 


אודות מחבר המאמר

מאמר זה פורסם על ידי כותב תכנים מקצועי מחברת Click4Web העוסקת בבניית אתרים, קידום אתרים בגוגל ובעיצוב גרפי.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.