אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תביעה על סחר בסמים

על מנת להגדיר סחר בסמים כעבירה צריך שתתקיים פעולה של קנייה ומכירה של סם מסוכן כמשמעותו על פי פקודת הסמים המסוכנים.עבירה של סחר בסמים אינה חלה על הסכם בלבד. חובה שהעסקה תתקיים על מנת להאשים אדם בעבירה על סחר בסמים. יתירה מכך, גם אם סיכמו הצדדים על מחיר הסם והחליף הכסף ידיים, אך לא הסם – אין זו עבירה של סחר בסמים.במקרה כזה נכון שלא בוצעה עבירה של סחר בסמים, אך אכן בוצעה עבירה בתחום של עבירות סמים. במקרה כזה, אפשר לייחס לעבריין עבירה של עסקה אחרת בסם (סוג של סעיף כללי בתחום עבירות סמים) או ניסיון לעבור עבירה של סחר בסמים.

יש לומר שאפשר להשיג הרשעה בביצוע עבירת סחר בסמים בבית משפט גם אם הסמים לא נתפסו. הכיצד?אם אפשר להוכיח דרך ראיות שעסקת סמים התבצעה, ראיות לדוגמה: עדות שמיעה או עדות ראייה, שתיתפס כאמינה בעיני בית המשפט.

התביעה לא תגיש כתב אישום נגד אדם שרכש סמים לשימוש אישי באשמת סחר בסמים. באופן תיאורטי אפשרי לתבוע אדם כזה בגין סחר בסמים. בפועל התביעה מגישה כתבי אישום במקרים כאלו על החזקת סמים בלבד.אבל, אפשר להרשיע אדם שאבטח אדם אחר שמכר או קנה סמים, בעבירת סחר בסמים, אם ניתן להוכיח שהתבצעה פעולת קנייה ומכירה של סם והאדם השומר ידע על כך. הרשעתו תהיה מכוח דיני שותפות.

לעומת זאת, לא ניתן להרשיע אדם בעבירה של סחר בסמים מסוכנים אם לא ידע שהחומר שברשותו הוא סם. עבירה של סחר בסמים היא עבירה התנהגותית של מחשבה פלילית, אזי כדי להרשיע בעבירה זו צריך לבסס הוכחת מודעות לגבי עובדת המעשה והנסיבות. לא מספיק שתמצא כמות משמעותית של סמים אם רוצים להרשיע אדם בעבירה של סחר בסמים. אם הראיה היחידה היא הסמים ואין עד או כל ראיה אחרת, אפשר לייחס לנאשם עבירה של החזקת סמים מסוכנים שלא לצריכה עצמית בלבד, כלומר לכוונות מסחריות, אך לא עבירת סחר בסמים.

למבצע עבירה של סחר בסמים צפויות עד עשרים שנות מאסר. לעונש זה ניתן לצרף עוד עונשים כגון קנס ו/או חילוט רכוש. כן אפשר אף לשלול את רישיון הנהיגה של נאשם שהורשע בעבירה של סחר בסמים או לעצור אותו מלקבל רישיון נהיגה.


אודות מחבר המאמר

http://reliable-lawyer.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.