אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מיטות מתכווננות ובעיות גב

במאמר זה נעסוק בעניינים הבאים:

• סקירה של מיטות מתכווננות.

• הפתרונות השימושיים שמציעה המיטה המתכווננת עבור בעיות גב.

נספק סקירה קצרה על איך המיטה המתכווננת פועלת: נציג כמה יתרונות תיאורטיים, אשר חלק מהסובלים מבעיות גב יוכלו למצוא מועיל.

אנשים עם כאבי גב צריכים להיות בררנים במיוחד לגבי סוג המיטה והמזרן עליהם הם ישנים. אמנם יש מחקר מצומצם מאוד, אם בכלל, בנוגע למה הם סוגי המזרנים והמיטות הטובים ביותר עבור הגב ואין מחקר רפואי משמעותי על מיטות מתכווננות (שהינן גם לרב חשמליות באופן פעולתן), ננסה לענות לשאלות האם מיטות מתכווננות הן אפשרות טובה יותר מאשר מזרנים שטוחים עבור אנשים עם כאבי גב?

בחירה של מיטה ומזרון

חשוב לזכור כי ההעדפה האישית של המטופל לגבי נוחות השינה והתמיכה לגב צריכה בסופו של דבר להיות הגורם המכריע בהחלטה איזה סוג של מיטה או מזרן הוא הטוב ביותר. אין סוג אחד של מיטה או מזרון שמתאים לכל החולים, ואין כל עדות רפואית מבוססת התומכת בכך כי מיטה מתכווננת היא האופציה המועדפת. השורה התחתונה היא  שהמיטה או המזרון המאפשר לחולה לישון בנוחות וללא כאב ונוקשות נוספות היא הבחירה הטובה ביותר עבור המטופל הזה.

 

המיטה המתכווננת - כיצד עובדת?

 

כפי  שהשם מרמז, מיטה מתכווננת (המכונה גם מיטה חצי פאולר, כפי שהוא ממקם את החולה במצב חצי פאולר) יכולה להיות מותאמת למספר מצבים שונים.עבור אנשים עם סוגים מסוימים של בעיות גב שינה על מיטה מתכווננת, שכיבה על המיטה כאשר מכוונים אותה בשיפוע קל (למשל 30-45 מעלות) עשוי להיות נוח יותר. כאשר פלג הגוף העליון ממוקם גבוה יותר מאשר פלג הגוף התחתון (כמו בעת שיושבים בכורסה) ותמיכה מעטה מתחת לברכיים לכדי כיפוף הברכיים בזווית קלה ישנו שיפור באיכות המנוחה. השילוב של השיפוע המסוים של הגוף העליון והתמיכה בברכיים יכול לעזור לקחת חלק מהלחץ  המופעל על הגב התחתון בעת שכיבה.בתנאי שהסובל מבעיות גב מרגיש נוח לשון בתנוחה זו כל הלילה , תנוחה זאת יכולה לתמוך בעיקולי עמוד השדרה ולהפחית מהלחץ המופעל על הגוף כולו.

 


אודות מחבר המאמר

חנות עמינח מדיק מספקת חווית קניה למגוון נרחב של רהיטים ואביזרים לנכים ומוגבלים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.