אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פורקס - למה ספקולציות זה לא מילה גסה

כמה רעיונות וספקולציות על המסחר בפורקס.  המסחר בפורקס הוא בראש וראשונה עניין של השערות מלומדות, ובלעז: ספקולציות. אנו מבצעים ספקולציות על אודות הערך העתידי של מטבע מסוים מול מטבע אחר, מסכנים בהווה סכום כסף נתון במטרה להפיק רווח עתידי.

לא מדובר כאן אל הימור ו/או השקעה רגילה, שכן להבדיל מסתם מזל, העניין נעשה מתוך שיקולים פיננסיים המבוססים על מידע מחד ומאידך, להבדיל מתחום ההשקעות, שלרוב נעשות לטווח זמן הארוך יותר, מתקיים המסחר במט"ח בתווך זמן קצר.

להלן מספר תנאים בסיסיים למסחר מוצלח:

  1. להיות מעודכנים בכל עת
  2. לרקום תכנית מסחר אישית
  3. לא לקחת דברים באופן אישי

יש   הישארו תמיד מעודכנים – כולם יודעים שמידע הוא המפתח להבנת השווקים הפיננסיים, ובפרט את שוק המט"ח, המערב מספר מטבעות מכמה מדינות (ולכן מושפע מן המצב המקרו-אקונומי של מספר כלכלות).

אחת הדרכים להיות מעודכנים היא ללמוד לעקוב אחרי אינדיקטורים כלכליים כלליים: אוסף של חדשות ומידע שמבוססים אל דוחות כלכליים, שיעורי ריביות, מדיניות מוניטארית, מגמות סחר בינלאומיות, נתיבי השקעה בינלאומיים. אחד הגורמים העיקרים המשפיעים על ערכו של מטבע נתון, הינו מידת האמון שיש לשוק המקומי במטבע שלו.

גיבוש תכנית מסחר מותאמת אישית – עליך להחליט מה יהיה "הסגנון האישי" שלך במסחר. על תכנית זו לכלול את זמני המסחר המועדפים עליך (זמן החזקת פוזיציות, מסחר יומי או לאורך מספר ימים וכו'), בחירת צמדי מטבעות, תורת מסחר (פונדמנטלי/טכני), ומידת התאווה לסיכון.

כמובן שבשלב התחלתי של המסחר, אין אנו מצפים שיהיו לך תשובות לכל הסוגיות האלה, הדברים יבואו למקומם יחד עם הניסיון והלמידה, אולם יש לזכור כי המטרה הסופית הינה לאמץ סגנון מסחר שיהיה נוח לך (בין השיקולים יש לקחת בחשבון גורמים כגון: עבודה, משפחה, מצב כלכלי, מזג רוח ומשמעת עצמית).

לא לקחת דברים באופן אישי – בדומה לכל מקצוע או התמחות אחרת, גם כאן, בתחום המט"ח, על מנת להפוך למקצוענים יש להימנע מלקחת דברים באופן אישי.


אודות מחבר המאמר

איך לסחור במט"ח? מומחה מסחר במט"ח יסביר לכם על אופציות, חוזים עתידיים וגם מניות, מסחר בנפט וחוזים צמודים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.