אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ילדים והסכם גירושין

הגעתם להחלטה כי אין מה יותר להציל בנישואים שלכם והשלב הבא הוא להיפרד ולהתחיל שוב פעם את החיים בנפרד. גירושים זה לא רק אומר פרידה ונגמר הסיפור, צברתם רכוש ביחד, ממון, עברתם לגור יחד בבית וברוב המקרים מעורבים בסיפור של הגירושים גם ילדים משותפים.

בכל מה שקשור לילדים העניינים מאוד מסובכים כאשר הילדים בגיל שהם עדיין תלויים בכם ומאוד קשורים אליכם מבחינה נפשית וחומרית. מהבחינה הנפשית, הדבר היחיד שאפשר לעשות זה לשמור על יחסים ביניכם לבין בן או בת הזוג עד כמה שיותר נעימים.

יש לנהוג באדיבות ולא להשתמש בילדים שלכם בתור קלף מיקוח או להוציא את כל הרגשות השליליים כלפי האחר אל מול הילדים. חשוב להסביר לילדים כי אין זה אומר שום דבר לגביהם ושניכם תעשו את מירב המאמצים בכדי לעזור להם בתקופה הקשה הזו. בכל הנוגע לטיפול יש את העניין של מזונות.

האב מחויב על פי חוק לשלם מזונות לכל ילד משותף בכדי להעניק לו את כל הצרכים ההכרחיים שלו, כמו לדוגמא: קורת גג, מזון, הלבשה והנעלה, חינוך וכן צרכים רפואיים. תשלום דמי מזונות מבטיח לילד עד היותו מבוגר את כל מה שהוא היה מקבל אם הוריו היו נשארים יחדיו ומטפלים בו ביחד.

מבחינת הרכוש העניין הוא שונה. בדרך כלל כאשר עוברים תהליך של גירושים שני הצדדים נאחזים ברכוש שלהם, כי מבחינת היחסים לא נשאר דבר. בכדי למנוע חלוקת רכוש אשר מלווה במריבות ובשיחות עד אין סוף עם עורכי דין, ישנו פתרון אשר נקרא הסכם ממון.

הסכם ממון הינו הסכם אשר נחתם לפני הנישואים או במהלכם ובו רשום צפי של חלוקת רכוש וכן חלוקת ממון בין בני הזוג. הסכם ממון מבטיח לשני הצדדים, ללא קשר אם היית ההורה אשר עסק בטיפול בילדים או הלכת כל יום לעבודה, חלוקת רכוש וכן חלוקת הממון תהיה הוגנת ותתחשב בשני הצדדים.

כאשר אין חותמים על הסכם ממון, בעת גירושים, חלוקת רכוש בדרך כלל תהווה מכשול עצום ולכן אם אפשר להימנע מכך אז מומלץ לחתום על הסכם ממון.


אודות מחבר המאמר

נופרוש

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.