אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

השתלות שיניים מחיר הוגן

מהו מחיר הוגן להשתלות שיניים, האם ניתן בכלל לקבוע מחיר הוגן בהשתלות שיניים .

השתלות שיניים בישראל נעשות ברמות שונות וניתן לראות אף שבערים שונות בארץ בהתאם למצב הסוציו אקונומי של העיר כך רמת ההשתלות נעשית ובהתאם המחיר. בערים בהם המצב הסוציו אקונומי גבוה כמו ברעננה, רמת השרון, חיפה, תל אביב וכדומה מתכנסים שם טובי הרופאים שגם לוקחים מחיר גבוה יותר בהשתלות שיניים. הם גם משתמשים בחומרים טובים יותר ברמה עולמית בהשתלות שיניים. גם השקעתם במיכון יותר מקצועי ובהכשרה רבה יותר.

וכך נראה שבערים ברמות סוציו אקונומי נמוכות נמצא רופאים פחות טובים מרפאות יותר חלשות שימוש בחומרים כמו שתלים דנטליים שמיוצרים בארץ ולא שתלים דנטליים טובים יותר ברמה עולמית והמחירים בהתאם נמוכים בהרבה מהמחיר הסביר בכלל להשתלת שיניים. כך שניתן לקבל השתלת שיניים בפרפריה במחיר מאוד נמוך. פער המחירים יכול להגיע לאלפי שקלים לשן אחת. כך שגם  מחיר של 6000 ₪ להשתלת שן (שתל מבנה וכתר) וגם מחיר 3000 ₪ לשן (שתל מבנה וכתר) בפרפריה הם מחיר הוגן. והקהל יכול לבחור בהתאם לכיסו וליכולתו. בלי ספק כמו בתחומים אחרים בארץ יש פער בין מעמדות והיכולת לרכוש בהתאם.

גם למי שאין בכיסו יכול לרכוש השתלת שיניים במחיר נמוך יותר כמובן עם סיכון רב יותר ולפעמים זה לטובתם ולפעמים זה גם לרעתם. שכן זול יותר יש בו סיכונים בהשתלות שיניים .יש סיכוי  שהשתלת שיניים תהיה פחות טובה בטווח התוצאות לטווח הרחוק והמטופל יזדקק ליותר טיפולים.

לסיכום בלי להיכנס יותר מדי לסוגיה של אפליה בישראל בין אזורים בארץ ברמת רפואת השיניים שניתן לקבל, כל מחיר של השתלת שיניים בין הסכומים שהוזכרו הוא הוגן. ומה עם המחיר גבוה או נמוך יותר, אז המחיר בספק עם הוא הוגן שכן גבוה מדי זה הפרזה מצד הרופא ומחיר נמוך חשוד מבחינה בריאותית ומקצועית של הרופא ויש לקחת אותו בערבון מוגבל, אין אפשרות הוגנת במחירים אלה ולכן זה על חשבון הלקוח.

ניתן עוד על סוגיה זו לקרוא באתר צרכנות נבונה.


אודות מחבר המאמר

רון מורן מיסד ארגון "צרכנות נבונה"  www.webix.name/dentist-recmmended

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.