אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בירה – ככה אתה צריך לשתות

עולם ללא בירה הוא עולם של 6,000 שנים לאחור, ואולי אף יותר. אפילו בתנ"ך המשקה הזה כבר מוזכר. ממצאים של ארכיאולוגים מספרים על אנשים בעת העתיקה שהיו אחראיים על מרתפי האלכוהול בארמונות, ועל משתים רבים ששודרגו בעזרת הבירה לסוגיה.

 

אבל איך נוצר המשקה? ההסבר הכי טוב כנראה הוא זיכרון קצר: אדם ששכח תערובת של כמה סוגי דגנים במקום סגור הביא לתסיסה של התערובת. התסיסה יצרה מעין דייסה מוזרה, שהייתה למעשה התהליך הראשון לייצור הבירה כפי שהיא היום.

 

בירה מורכבת ברוב המקרים מארבעה חומרים עיקריים: מים, כשות (או כשותית), שמרים ולתת. המרכיב האחרון הוא אולי החיוני ביותר, משום שהוא זה שגורם לתסיסה ולייצור הנוזל המיוחד. הכשות אחראית לטעם המריר והאהוב והשמרים – להפקת אלכוהול מהסוכר, שמוכנס לתערובת בשלב מאוחר יותר.

 

ממקום הייצור – אל הכוס שלך

 

שלא תחשוב שהעניין כל כך פשוט. יש הרבה שלבים שצריכה לעבור הבירה בדרך, עד שתהיה מתאימה לחיך שלך ושל עוד מיליוני אנשים ששותים אותה מידי יום. תהליך הייצור של בירה אינו פשוט ופרק הזמן בין תחילת הכנת הנוזל לשתייתו צריך להיות חודש לפחות.

 

נכון, אפשר להכין בירה גם בבית. תתפלאו, אבל ברוב המקרים היא גם תהיה טעימה יותר מזו שאתם רגילים לשתות. למה? משום שהיא טרייה יותר, תעשייתית פחות ויותר מהכל – שלכם. אבל התהליך כלל אינו פשוט וכולל מיכלי תסיסה, חיטוי קפדני, ביקבוק ופעולות מתוזמנות היטב לכל אורך התהליך.

 

אילו סוגי בירה אתה מכיר?

 

המון מושגים קיימים בתחום האלכוהול, ובפרט בעולם הבירה. אם נפשט את העניין, נוכל לחלק את סוגי הבירה לשניים: לאגר ואייל. הראשונה תהיה לרוב בהירה ומרירה יותר, השנייה תהיה לרוב כהה, אך עם טעם מעט יותר עדין. השוני בין שני הסוגים נקבע לפי סוג השמרים בהם משתמשים בתהליך הייצור.

 

ישנם עוד מושגים שבוודאי שמעתם עליהם לאורך הזמן מיצרני בירה או בפרסומות של חברות הבירה הגדולות. למעשה, החלוקה לשתי הקבוצות שציינו כעת היא מה שבאמת משנה לגביכם, משום שהיא זו שקובעת את הטעם האהוב עליכם.

 

תמיד עדיף בירה מהחבית

 

לא, זו לא 'פוזה' או אגדה שהתגבשה עם השנים. הבירה החבית נחשבת גם בעין מקצועית לאיכותית יותר וזה מתחיל מהעובדה לפיה בירה מהבקבוק פשוט נחשפת יותר זמן לאוויר העולם – מה שפוגע באיכות שלה.

 

הבירה מהחבית מגיעה לכוס שלכם ישירות מהמקום בו אוחסנה, ללא מגע עם חמצן או חומרים אחרים שמשפיעים על טעמה. מעבר לזה, המזיגה ישירות לכוס משחררת פחמן דו חמצני שמשפר את הטעם, 'מרכך' את המרירות ומפחית את כמות הגזים בנוזל שמוגש לכם.

 

אז מהי הבירה שלך? בהירה או כהה? שליש או חצי? למעשה, זה הרבה פחות משנה. מה שבאמת משנה הוא עם מי אתה יושב. שתיית בירה הופכת לאיכותית ביותר, רק אם תשב עם האנשים שאתה באמת אוהב. לחיינו!


אודות מחבר המאמר

נכתב ע"י אביר בר -אביר היא המסבאה ישראלית הראשונה, שבה אפשר להתנסות בטעמים, באווירה ובחוויה של מסבאה ישראלית אמיתית.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.