אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כיתת המדעים ב'גן ירוק בטבע'

הורים, אנו רוצים לתת לילדים שלנו את הטוב ביותר, לקדם אותם כמה שניתן, ולאפשר להם למצות את מלוא הפוטנציאל הגלום בהם. כ-15 ילדי 'גן ירוק בטבע', שיעלו בשנה הקרובה לכיתה א', יגיעו לבית הספר עם הכנה לחיים של חקר ומדע, וגירוי עמוק של האינטלקט הפנימי המצוי בכל אחד ואחת מהילדים המוכשרים הללו.

בכיתת המדעים הקטנה, שקמה השנה עבור הגילים 4-5 ב'גן ירוק בטבע' בקרית אונו, לקחו את החינוך צעד אחד קדימה. בין משחקי הקובייה, הבובות והמכוניות, לומדים הילדים שפע מיומנויות חדשות, ומעשירים את הידע בשלל תחומים. בראש ובראשונה עומדים: גירוי הסקרנות, עידוד החקר, מדעי כדור הארץ ואיכות הסביבה, בריאות האדם, חקלאות ובעלי החיים ומדיה ותקשורת, יישומי מחשב ואומנויות – זוהי רק רשימה חלקית של התחומים בהם הילדים הרכים מתנסים.  הקבוצה החדשה בגן ירוק בטבע פותחה בצמוד לתוכנית הליבה של משרד החינוך, בדגש על טבע ומדעים. גם בכיתת המצוינות אנו פועלים לפי שיטת רג'יו אמיליה, בה מתחנכים כל ילדי הגן - ושמים דגש על איך מלמדים את הילד. בכיתת המצוינות אנו מעודדים את הילדים לגלות סקרנות בתחומים רבים ולחקור אותם לעומק. בעזרת תיווך, תמיכה והדרכה מתאימה יכול הילד לבטא את היכולות הפנימיות שלו באופן אופטימאלי.

ה'אני מאמין שלנו' הוא, שבכל ילד יש פוטנציאל בתחומים שונים, ועלינו לעזור לו לגלות ולפתח את הפוטנציאל הזה. ישנם ילדים שהחוזק שלהם בא לידי ביטוי בתחום הלוגי כמותי, יש שפורחים בתחום ההמוסיקה, יש שחזקים מאוד ביצירת תקשורת עם סביבתם ויש בתחום שפות, משחק ווכו'. זיהוי חוזקות אלו באמצעות התנסות בתחומים והכלים השונים, מאפשר לנו כמחנכים, והורים לחשוף חוזקות אלו, שלעתים טמונות עמוק מאוד, ולא באות לידי ביטוי בחיי היום-יום, לכוון, לסייע ולפתח יכולות למידה שיעזרו לילדיכם לבוא לידי ביטוי, בחקר ובהתנסות מדעית כבר בצעדים הראשונים.

היתרון הגדול של השמת השיטה בגילי הגן, על דרך ההתנסות והמשחק החווייתית, הוא שהיא מסייעת רבות לביטחון העצמי של הילד, ומספקת סביבה בטוחה, בה הילד מתנסה נטול מפחד מכישלון.

נוסף לכך, בעזרת גישה נכונה ואוהדת לחקירה שמתעוררת בילד, והתערבות עדינה ברגעים הנכונים, הילד נחשף למסרים ברורים, שבונים אצלו עמדות חיוביות להתנסויות חוזרות.

אז במה מתנסה איינשטיין קטן בגן? הוא כבר גולש באינטרנט, ולומד למצוא בו מידע, הוא מתעסק עם חומרים ולומד להכיר תהליכים, הוא לומד לקרוא ולכתוב, באופן חוויתי, מדפדף באנציקלופדיות ומתנסה בתחומי האומנות והמוסיקה.

כל זאת,כי אנחנו מאמינים שחשוב להבין כבר אצל הרכים מה מתאים יותר לילד ומה פחות. ככל שנשכיל להבין את הילד  מוקדם יותר, כך נקל עליו מחד את המעבר לבית הספר, ומאידך, נעזור לו לרכוש את הבסיס לתכונות של סקרנות ולמידה שילוו אותו עד האוניברסיטה, ויסייעו לו לאורך השנים בבית הספר. סדר היום בכיתת המדעים כולל שילוב בין עבודה פרטנית ועבודה בקבוצה, בין עבודה שמפעילה את הראש לעבודה עם הידיים, בין תכנים מובנים לעידוד הילד שייגש למה שנושאים שמושכים אותו ביותר.

ומה התוצאות?

שיטת החינוך המיוחדת שלנו מעודדת פיתוח עצמאותו של הילד וחשוב מאוד, את הביטחון העצמי. היא תורמת לבניית הערך העצמי שלו, ומפתחת יכולות למידה המשתנות מילד לילד. הילדים לומדים תכנון והשמה, מכירים בחשיבותו של מידע וידע, יוזמות ועבודת צוות. כישורים שילוו אותם לשארית חייהם.

גן ילדים בקרית אונו-http://kid-play-room.com


אודות מחבר המאמר

גן ילדים בקרית אונו

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.