אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

זכויות והטבות לבוגרי שירות לאומי

מערך השירות הלאומי הינו מערך גדול ומפותח, אשר כיום נחשב למשמעותי בתרומה וסיוע לתושבי מדינת ישראל. מאחר והחקיקה בתחום השירות לאומי נערכה בשלבים, עדיין עולות מדי פעם שאלות לגבי זכויות והטבות להן זכאים בני ובנות שירות לאומי. להלן כמה נקודות חשובות עיקריות השופכות אור על הנושא:

 

"סיימתי 24 חודשים של שירות לאומי. למה אני זכאית"?

זכויותיו של חייל משוחרר זהים לזכויותיו של בוגר שירות לאומי, בהתאם למספר חודשי השירות ובלבד ששירת מינימום 12 חודשי שירות. הזכאויות הינן:

 

"התחלתי לשרת בצבא אך שוחררתי לאחר שבעה חודשי שירות בשל מגבלה רפואית. אני הולך להשלים את השירות בשירות לאומי. האם אהיה זכאי לאותן הטבות"?

 כל אדם שסיים לפחות זנה של שירות צבאי או לאומי זכאי להטבות, גם אם מדובר בשירות מעורב. על כן, ובתנאי שיש לך אישור מהצבא ומהשירות הלאומי לגבי חודשי השירות ששירתת, הינך זכאי לאותן הטבות.

 

"שירתתי בשירות לאומי במשך תשעה חודשים. לאחר מכן עזבתי את מקום השירות לחודשיים והמשכתי לאחריו עוד שלושה חודשים. האם מגיע לי מענק לכל התקופה הזו או רק לתקופה בה שירתתי בפועל"?

בוגרי שירות לאומי זכאים להטבות אך ורק לגבי החודשים בהם שירתו, גם אם באמצע עשו הפסקה.

 

"כבת שירות לאומי, לאיזה הטבות וזכויות אני זכאית במהלך השירות עצמו"?

 

"במהלך השירות הלאומי עברתי קורס מזכירות רפואית. האם אני יכול להשתמש בו גם באזרחות"?

כל קורס שעוברים המתנדבים במהלך השירות הלאומי, אשר עליו הם מקבלים תעודה מוכרת מטעם משרד העבודה והרווחה, יכולים להשתמש במקצוע אותו הם למדו גם באזרחות.

 

חשוב לדעת כי זכויות והטבות לבנות ובני שירות לאומי ולמסיימות ומסיימי שירות לאומי ניתנות למתנדבים מתוקף חוק ולכן חשוב להיות מודעים לזכויות והטבות אלו על מנת לנצלם כראוי.

 

 


אודות מחבר המאמר

האגודה להתנדבות - שירות לאומי איכותי.  1-800-233-133  http://www.sherut-leumi.co.il

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.