אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

באנסקו ובורובץ מכוסות לבן

בולגריה היא מדינה מזרח אירופאית קלאסית, שמאגדת בתוכה נופים קסומים ומגוונים- בין חופים מוזהבים על חופו של הים השחור, לפסגות מושלגות שבהן אתרי סקי. אם אתם מתכננים חופשת סקי בבולגריה, תוכלו ליהנות מאתרי הסקי המפורסמים והאיכותיים באנסקו ובורובץ, הנמצאים דרומית לסופיה, עיר הבירה של בולגריה. בנסקו נמצא במרחק של 150 ק"מ דרומית לסופיה ובורובץ נמצא במרחק של 80 ק"מ בלבד.

 

באנסקו היא עיר היסטורית ופסטורלית בעלת אוירה בולגרית אותנטית. היא ממוקמת בהרי פירין, בגובה של 930 מטר ובמרחק של כ- 150  ק"מ מסופיה, בירת בולגריה. תמצאו בה חנויות, מסעדות מסורתיות משובחות, כנסיות מקומיות ומופעי פולקלור.

 

הגולשים שיגיעו לבנסקו במסגרת חופשה בסופיה ימצאו אתר אירופאי לכל דבר ולא ניתן להשוות אותו לאף אתר במזרח אירופה ובבולגריה בפרט, לא מבחינת גודלו וגם לא מבחינת איכות המסלולים ותחזוקתם. האתר משלב אווירה כפרית שקטה ופסטורלית עם מתקני סקי מהמודרניים והמשוכללים ביותר. אתר הסקי בנסקו, הינו הטוב ביותר מבין אתרי הסקי במזרח אירופה כולה, ההשקעה נראית לעין מכל פינה. מערכת רכבלים, תותחי שלג הפזורים באתר המאפשרים גלישה בטוחה, בתי מלון שנבנו בסמוך לגונדולה המרכזית, בתי ספר לסקי מהטובים באירופה, ציוד סקי חדיש ועוד. באתר הסקי בבאנסקו יש כ- 70 ק"מ של מסלולי סקי הנותנים מענה לכל רמות הגלישה ביניהם גם מסלול מואר הפתוח לסקי לילה. פארק סנובורד בבאנסקו מושקע, 5 ק"מ של קרוס קנטרי, גונדולה מרכזית, 7 רכבלים ו- 16 רכבלי משיכה.

בעיירה עשרות מוקדי בילוי ליליים הכוללים בתי קפה, מסעדות עם הופעות חיות, דיסקוטקים ופאבים. הטברנות המסורתיות של באנסקו, שנקראות "מחאנה" מציעות אווירה ייחודית, אוכל טוב ויין מצוין. במהלך העונה מנגנים ברוב המקומות מוסיקה חיה בכל ערב והאווירה תוססת ונעימה.

 

אתר הסקי בבורובץ הוא אתר הסקי הוותיק ביותר בבולגריה, והוא נמצא במרחק של 80 ק"מ בלבד מדרום לסופיה. האתר שוכן ברכס הרי רילה. הנקודה הגבוהה ביותר באתר גובהה 2550 מ' ואילו הנמוכה ביותר 1350 מ'.  באתר מסלולים באורך כולל של 58 ק"מ, לרשות הגולשים עומדת גונדולה אחת, ארבעה רכבלי כסאות, שבעה טי-ברים ועוד מספר מסועים לילדים. כמו כן, תמצאו בה מופעי פולקלור ומוזיקה, לצד שלל בילויים וחופשות סקי מענגות.

 

האתר נמצא בתחתית ההר רילה, שגובה פסגתו 2900 מטרים, האתר מזכיר מעט במראהו את הכפרים האלפיניים ומספק את כל השירותים הנחוצים לגולש הממוצע שנוסע לסקי בבולגריה. מלונות מכל הרמות, בארים, חנויות ספורט וביגוד, מתקני ספורט ומסעדות טובות. נגישותו של האתר והמחירים הזולים שבו הופכים אותו לפופולארי בקרב הגולשים. 18 מסלולים בכל הרמות מתפרשים על-פני 50 ק"מ וגולשי סנובורד בבורובץ ישמחו למצוא כאן גם סנופארק עם מתקנים ומעקות מאתגרים. המסלולים באתר מוארים ומאפשרים גלישת לילה.

 

באתר ישנם בארים ומועדונים ומסעדות רבות המציעות תפריט מקומי מעולה במחירים נוחים לכל כיס. מעבר לכך, האתר מציע פעילויות כמו החלקה על הקרח, סקי לילה, מתקני ספא וכושר והופעות חיות.

 


אודות מחבר המאמר

בתי מלוןחופשותנופש וטיסות בארץ ובעולם

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.