אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

האם לימודי תאוריה הם דבר מחייב?

לימודי תאוריה הם לימודים שמסייעים למי שעומד בפני הבחינה התיאורטית לנהיגה. רק אנשים שעברו את המבחן התיאורטי יכולים לגשת למבחן המעשי, הטסט, לכן לימודי תאוריה הם לימודים חשובים, כאלו שיסייעו לכל אחד לעבור את המבחן.

אבל, ישנם אנשים רבים שטוענים כי לימודי תאוריה מעט מיותרים ושניתן להסתדר גם בלעדיהם במבחן עצמו. לטענתם, לימודי תאוריה לא מסייעים לרכישת מיומנות נהיגה, משום שהחומר עליו נבחנים אינו קשור לנהיגה בפועל. אלו נשמעות כמו טענות סבירות והגיוניות, אך השאלה היא האם אכן כך הדבר. אנחנו כאן כדי לבדוק זאת.

לימודי תאוריה הם הבסיס לנהיגה

לימודי תאוריה עוסקים ברובם בחוקי הנהיגה הקיימים בישראל: מהם סוגי התמרורים, למי מותר לתת זכות קדימה בכביש ועוד. מדובר בחוקים בסיסיים שחשוב שכל אדם בעל רשיון נהיגה בישראל ידע ויבין אותם. 

בנוסף, לימודי תאוריה מרחיבים את דעתו של הנהג בנושאים להם לא היה מודע לפני כן. ללא הבסיס החוקתי שרוכשים במהלך לימודי תאוריה קשה להרגיש בנוח ולנהוג בכביש ללא סיכון עצמי או סיכון של משתמשי הכביש האחרים.

לימודי תאוריה מרחיבים את הדעת

לימודי תאוריה מספקים לנהג הצעיר ידע חשוב שהוא לא מודע אליו. לא הכל ניתן ללמוד מהלימודים המעשיים. למשל, לימודי תאוריה מסבירים על החיכוך הרב בין הגלגלים לכביש, מסייעים להבין מדוע במצבים בהם יש מחסור של אוויר בגלגלים הנהג יחוש את ההגה קשה או כיצד להתנהל כאשר יש 'שטח מת' (מבחינת שדה הראייה) מאחורי האוטו.

לימודי תאוריה מסייעים להכיר את סוגי התמרורים הקיימים

חלק עיקרי וחשוב בלימודים הוא למידת התמרורים השונים. תמרורים הם הדרך של אנשי הבטיחות בדרכים להכווין את ציבור הנהגים. כך ישנו סדר על הכביש, אנשים יודעים כיצד לנהוג בשטח עירוני ובשטח בין עירוני, מה המהירות המותרת בכל מקום, מתי לעצור ועוד. מדובר בשפת סימנים שמבטיחה לכולנו נהיגה בטוחה וטובה יותר.

לימודי תאוריה אומנם מקשים על הנהגים הצעירים ומחייבים אותם ללמוד ולשנן בעל פה את התמרורים השונים, אך לרוב הדבר משתלם בזמן אמת ומאפשר ללומדים לדעת כיצד לנהוג ולפעול במצבים שונים בכביש.

האם לימודי תאוריה אכן נשמרים בזיכרון שלנו לאורך זמן?

לימודי תאוריה אכן מעשירים ומספקים לנהג המתחיל מידע בסיסי חשוב. אבל, ישנן שאלות רבות במבחן שהאדם צריך לשנן בעל פה, 'לשפוך' אל הדף – ובדרך כלל לשכוח את התשובה אליהן מהרגע שהוא מסיים את המבחן. יש שאלות במבחן התיאוריה שאכן נשכחות לאחר זמן קצר ממוחו של הנהג הצעיר ולכן, לא תרמו כמעט כלום לידע המעשי שלו.

אבל ישנן כאמור שאלות רבות שמרחיבות את ההבנה של הנהג המתחיל על האוטו וכיצד הוא פועל בצורה מכנית, תמרורים שונים, אופי נהיגה על הכביש ועוד. לימודי תאוריה הם לימודים שמשלימים את השיעורים המעשיים וגורמים לנהג הצעיר לדעת כיצד לנהוג על הכביש בצורה חכמה וזהירה יותר.


אודות מחבר המאמר

חברת SEO NETO מתמחה בעולם קידום אתרים בגוגל על ידי אופטימיזציה של אתרי אינטרנט באמצעות תוכן באתר אינטרנט ומחוצה לו ובשימוש טכניקות קידום אתריםברמה מקצועית ותוך כדי שילוב בניית קישורים חזקים לאתר על מנת לחזק את המוניטין שלו מול מנועי חיפוש

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.