אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיול לועדי עובדים בעיר העתיקה בירושלים

אחד האזורים היפים לטיול של ועדי עובדים הוא העיר העתיקה בירושלים . תיירים מהארץ ומחו"ל מגיעים במשך כל השנה לטייל בסמטאות ירושלים . האווירה בירושלים שונה מכל עיר אחרת. בירושלים  משולבות שלושת הדתות והיסטוריה של חמשת אלפים שנה.

טיול לועדי עובדים בירושלים הוא חוויה נהדרת בה משלבים היסטוריה, ארכיאולוגיה, נופים קסומים ומוזיאונים. טיול בעיר העתיקה כולל אתרים מעניינים וסיור ב-4 רובעי העיר : היהודי, הנוצרי, הארמני והמוסלמי.   הסיור יכול להתנהל בהליכה בסמטאות העיר, בהליכה על החומות או שילוב של שתיהן. כל גודלה של העיר העתיקה הוא קמ"ר אחד אך הוא כולל שפע של מקומות מרתקים. חלק מציוני הדרך הם: שוק העיר העתיקה – מקום ססגוני בו אפשר לקנות בגדים מיוחדים, חפצי נוי, אוכל ועוד. עובדי החברה  ייהנו לטייל ביחד בשוק הצבעוני, לשאת ולתת עם המוכרים ולטעום סחלב או פיתות טריות.מגדל דוד  -  במגדל יש מוזיאון מרתק ובו תצוגות מהם ניתן ללמוד על היסטורית המקום. בנוסף לתצוגות הקבועות יש תצוגות מתחלפות שונות . התצפית מהמגדל היא מרהיבה .הדורמיציון – היא כנסיה יפיפייה מעוטרת בפסיפס וציורים מהם ניתן ללמוד על סיפורים מהבריתה החדשה. הכותל המערבי – ביקור בו הוא תמיד מרגש וכך גם כתיבת פתק עם משאלה . צריך לדאוג לבוא בלבוש לא חושפני ולזכור ללכת עם הפנים לכותל כשעוזבים את המקום. מנהרות הכותל – הן גולת הכותרת של הביקור בעיר העתיקה. המנהרות המרשימות נחצבו במשך כ-20 וחושפות את ההיסטוריה המדהימה של ירושלים על תקופותיה השונות. ביקור במנהרות הוא חובה וייזכר כחוויה חזקה. ההליכה במנהרות נוחה, הן מוארות וממוזגות. מומלץ לארגן לקבוצה מדריך שיעניק הסברים על החפירות, הממצאים וההיסטוריה של המקום .

 מרכז שרשרת הדורות – כולל אף הוא מסע בעקבות ההיסטוריה המדהימה של עיר הקודש . המרכז כולל שילוב של אומנויות, ארכיאולוגיה ואפקטים של אור . הצופה מרגיש כחלק מההיסטוריה היהודית וזו חוויה מיוחדת.מוזיאון חצר הישוב הישן – נמצא ברחוב שבין הרובע היהודי לארמני. בבית עתיק ניתן להתרשם מן החיים של הקהילה הירושלמית בעיר העתיקה במאה ה-19. ב"חצר הישוב הישן" גרה אחת המשפחות היהודיות היחידות , משפחת וינגרטן.הליכה על חומות העיר – הליכה על החומות היא דרך נוספת לראות את העיר וניתן לשלב אותה עם סיור באתרים או להסתפק רק בה. כדאי ללכת על החומות בשעות נעימות ויש לקחת בחשבון שהטיול כולל טיפוס על חומות. הסיור מתחיל משער יפו לכיוון שער האריות. בקטע דרך זה רואים את מנזר נוטרדאם וכנסיית הקבר, בה לפי האמונה הנוצרית ישו קם לתחיה.  אחרי שער האריות מתחילה ה"ויה דולורוזה" בה הלך ישו עם הצלב בדרך לצליבתו . ממשיכים לשער האשפות ורואים את ירושלים המודרנית ומגדל דוד. לאחר מכן צופים על הרובע היהודי, הרובע הארמני וכנסיית הדורמיציון.לאחר הסיור בעיר העתיקה אפשר לקנח במסעדה טובה .

מפת העיר ירושליםhttp://jerusalem-tourism.com


אודות מחבר המאמר

מפת העיר ירושלים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.