אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפול בנסיגת חניכיים עם הרדמה מקומית

אחת הבעיות הקשות בתחום בריאות השן היא נסיגת חניכיים. זהו מצב בו מצטברת אבנית על השיניים כתוצאה משקיעת שאריות מזון על פני השן, והאבנית לוחצת על החניכיים, פוצעת אותם ומאלצת אותם לחשוף את שורש השן. כתוצאה מכך, מתפתחות מחלות חניכיים דוגמת דלקת חניכיים ועששת, והשיניים מתקרבות למצב של נשירה עקב היחלשות אחיזתן בחלל הפה.

בנוסף, בצמוד לחניכיים מתפתחת על השן שכבת חיידקים, הנקראת פלאק ומפרישה חומרים המגבירים את הזיהום. רוב מחלות החניכיים אינן מלוות בכאב, ולכן רוב הלוקים בהן אינם מבחינים בכך עד לשלב בו מתקרבות השיניים למצב של נשירה. משום כך טיפולי חניכיים הם חיוניים ביותר.

בין הגורמים לנסיגת החניכיים צחצוח לא יעיל, המשאיר שאריות מזון על השן, או לחלופין, צחצוח קשה הפוצע את החניכיים. הביטויים לדלקת חניכיים הם חניכיים אדומים ונפוחים, דימום בחניכיים בעת צחצוח שיניים, רגישות בשיניים למגע, תזוזה של השיניים ממקומן או הפרשה מוגלתית מהחניכיים. בישראל סובלים מנסיגת חניכיים או דלקת חניכיים ברמה כזו או אחרת יותר מ-30 אחוזים מהאוכלוסייה בגילאי 30-55 ויותר מ-50 אחוזים מהאוכלוסייה מעל גיל 55.

נסיגת חניכיים היא בעיה המצריכה טיפול יסודי, הן בשיניים והן בדלקת החניכיים הנוצרת. טיפול בנסיגת חניכיים צריך להיעשות במספר מישורים. במישור האישי, יש להקפיד על צחצוח שיניים סדיר ויסודי, אך להימנע מצחצוח השוחק את החניכיים. במישור הטיפולי, יש להגיע לבדיקות ולטיפול חניכיים אצל רופא שיניים באופן סדיר.

טיפול בנסיגת חניכיים אצל השיננית נעשה בעיקר באמצעות ניקוי אבנית, במהלכו מסירה השיננית את שאריות האבנית מהשיניים ובכך משחררת את הלחץ על החניכיים. על מנת לטפל בדלקת חניכיים או נסיגת חניכיים במצב מתקדם, נעשה הטיפול אצל רופא מיוחד המתמחה בבריאות החניכיים (פריודונט).

טיפול בדלקת חניכיים ומחלות חניכיים אחרות עשוי לכלול טיפול אנטיביוטי. טיפול בנסיגת חניכיים מתקדמת עשוי לכלול ניתוח השתלת שיניים, במסגרתו מוצא שורש השן שנפגע מעששת ומושתל בלסת שתל דנטאלי בצורת בורג, המתברג לתוך עצם הלסת ועליו מורכבות שיניים תותבות.

על מנת לשקם את החניכיים שנפגעו כתוצאה מנסיגת חניכיים מתקדמת, ניתן לבצע ניתוח השתלת חניכיים, שמטרתו לשקם את החניכיים למצבם המקורי. הניתוח כרוך בהרדמה מקומית בחניכיים, הדומה להרדמה הנעשית במסגרת טיפולים דוגמת סתימות. במסגרת ניתוח זה, מוציא הרופא את שכבת החיידקים שהצטברה סביב השן בסמוך לחניכיים.

לאחר ניתוח חניכיים, חיוני להישאר תחת מעקב רפואי צמוד, על מנת למנוע סיבוכים שלאחר הניתוח, העשויים לכלול אובדן תחושה בחלק מחלל הפה עקב פגיעה לא מכוונת במערכת העצבים או זיהומים במקום בו הוחדר השתל. עם זאת, הוכח כי טיפול חניכיים באמצעות ניתוח יעיל ב-95 אחוזים מהמקרים. בנוסף, יש להקפיד להגיע באופן סדיר לביקורות אצל רופא השיניים.

 


אודות מחבר המאמר

מרפאת שיניים של ד"ר אבניאלי עוסקת בעיקר במיגוון השתלות ובינהן: השתלת שיניים, השתלת עצם ומיגוון טיפולי חניכיים. תקבלו את הטיפול הטוב ביותר, ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בכל האמצעים המודרניים הקיימים בתחום הדנטלי, בארץ ובעולם. הניסיון הרב והשליטה שיש לנו במגוון שיטות השתלה, מאפשרות לנו להתאים לך את השיטה המתאימה ביותר.

צלצלו עכשיו 03-6050889 והתחילו לחייך כמו שכבר הרבה זמן לא חייכתם

Google+

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.