אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

החיוך שלך שווה מיליון דולר

כאשר גבר מתקרב לאישה קורים כמה דברים במקביל. שימו לב לתהליך ודמיינו אותו בתהליך איטי... הגבר מתקרב לאישה, כולה זוהר וקסם. הוא לוקח נשימה עמוקה כדי לנשום את הריח הנהדר.... אבל אוי! מהו הריח הנוראי שבקע פתאום, ריח עששת וריקבון המלווה בשיניים אפורות? איך זה יכול להיות שאישה כל כך יפה ומטופחת היא בעלת שיניים כל כך מוזנחות? הגבר בוהה בה,  המום, החיוך שלה מתחיל להימחק. "אופס!", היא חושבת לעצמה, "אני כל כך מהממת שבטח הוא פוחד להתאהב בי. זה קורה לי כל הזמן, מעניין."

אישה יכולה להיות יפה ומשכילה, לא מעלה על דעתה את הקשר שבין שיניה הקלוקלות ובין העובדה שאין לה חבר, ושהיא לא מצליחה ליצור קשרים עם אנשים. אולי היא פוחדת מרופאי שיניים, אולי זה לא בראש מעייניה, התוצאה היא אחת: השיניים שלה מרחיקות ממנה כל הזדמנות להיות מאושרת.

הקשר שבין שיניים בריאות לגוף בריא הוכח מזמן. רוב האוכלוסייה יודעת שאי אפשר למנוע לחלוטין את הופעת דלקת החניכיים, והדבר היחידי שניתן לעשות כדי למגר את התופעה וכדי למנוע החרפה, זה פשוט להקפיד על שגרת טיפולי חניכיים קבועה כדי להימנע מטיפול בנסיגת חניכיים.

רובנו כבר יודעים שהזנחה של טיפול חניכיים בסיסי, שאינו מכביד על הכיס ולא כרוך בכאבים, תוביל למחלות חניכיים ומשם לבעיות קשות ויקרות בשיניים. מאידך,  כולנו כבר יודעים שטיפול חניכיים פשוט מוביל לא רק לשיניים בריאות אלא גם - לא פחות חשוב - לשיניים יפות.

חיוך מקסים עם שיניים מטופחות פותח הדלתות מספר אחת, יותר משיער, עיניים ובגדים חדשים. אז מה זה שגרת טיפולים קבועה? ובכן, הדבר תלוי במספר גורמים:

עישון -  הידעתם שעישון הוא הרסני גם לשיניים, פוגע ברקמות ומצריך טיפולים תכופים?

הגיינה לקויה - הציחצוח אינו מספיק, ולא יעזרו כל הפרסומות שמבטיחות הרים וגבעות במשחות שיניים פלאיות ומברשות שיניים קוסמיות. אם לא תקפידו לנקות את השיניים עם חוט דנטלי כל ערב לפני השינה, יצטברו בין השיניים שאריות אוכל מרקיבות שיהפכו מהר מאד לחיידקים ושאר מזיקים - מה שגורם לבעיות קשות יותר כמו אובדן שיניים ודלקות עמוקות מאד.

גנטיקה וצפיפות שיניים - אם ההורים שלך סובלים מדלקות חוזרות ונשנות אזי יש סיכוי שגם אתה תסבול מדלקות חוזרות. אם השיניים שלך מעט עקומות, מסתירות חלק מהשן שלצידן וכו', אינך יכול לנקות את כל שאריות האוכל שמסתתרות בפינות החבויות - מה שמוביל להתפתחות חיידקית, דלקות חניכיים וכו'.

מחלות כרוניות - חולי סוכרת למשל סובלים מדלקות חמורות בשל אספקת דם לקויה לחניכיים, ולכן חייבים להגיע לטיפולי חניכיים לעיתים קרובות ביותר.

גיל ומין - מבוגרים סובלים מיותר דלקות מאשר צעירים, וגם להם מותאמת שגרת טיפולים שונה. מאידך, במחקרים נמצא שגברים סובלים מדלקות יותר מנשים.

מצבי לחץ - כמה שזה נשמע מוזר ולא קשור, הוכח בבירור שאדם הנמצא בלחץ ומתח סובל מהחמרה חיידקית בפיו, כלומר מיותר דלקות חניכיים.

 


אודות מחבר המאמר

מרפאת שיניים של ד"ר אבניאלי עוסקת בעיקר במיגוון השתלות ובינהן: השתלת שיניים, השתלת עצם בלסת ומיגוון טיפולי חניכיים. תקבלו את הטיפול הטוב ביותר, ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בכל האמצעים המודרניים הקיימים בתחום הדנטלי, בארץ ובעולם. הניסיון הרב והשליטה שיש לנו במגוון שיטות השתלה, מאפשרות לנו להתאים לך את השיטה המתאימה ביותר.

צלצלו 03-6050889 והתחילו לחייך בפה מלא

Google+

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.