אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

זירוז לידה

 

תקופת הריון ולידה היא תקופה ארוכה, עם קשיים רבים. נשים רבות עוברות את תאריך הלידה המשוער שלהן. הן כבדות, חם להן, הן סובלות מכאבים ורוצות כבר ללדת. זירוז לידה חשוב במקרים מסויימים, ועשוי אפילו להציל חיים, אך יש לו מספר חסרונות.

מהו זירוז לידה

זירוז לידה נעשה על ידי רופא נשים או מיילדת, אשר באופן מלאכותי גורמים לתחילתה של הלידה. זירוז לידה יכול להעשות במקרים של מצוקה של העובר, או מצב רפוא שעלול לסכן אותו או את האם. זירוז לידה מתבצע גם במידה והלידה לא מתרחשת בתאריך המשוער.

 

סיבות לזירוז לידה

ההחלטה לבצע זירוז לידה תגיע במידה ויתרחשו מספר דברים. קודם כל בראש ובראשונה אם יש מצב רפואי שעלול לדגרום לסכנה לאם או לעובר. מצבים כמו רעלת הירון, לחץ דם גבוה, סכרת הריון, דימומים ועוד יביאו כנראה להחלטה על זירוז. גורמים נוספים יכולים להיות מצוקה עוברית, אי קבלת חמצן מספקת לעובר או עובר קטן מאוד.סיבה נוספת אשר מחייבת זירוז לידה הן ירידת מים ללא תחילת לידה 24 שעות לאחר מכן. מצב כזה עלול להוביל למצוקה של העובר ולהתסיים רע מאוד במידה והעובר לא מוצא מהרחם במהירות. בנוסף, במידה ואישה עברה את שבוע 42 להריון, ואינה מראה סימני לידה, יבוצע זירוז. 

כיצד נעשה זירוז לידה

כדי לבצע זירוז לידה היולדת מקבלת תרופה בשם אוקסיטוצין. אוקסיטוצין הוא ההורמון אשר אמור באופן טבעי לגרום להתכווצויות הרחם (צירי לידה), והוא גם ההורמון המופרש בעת הנקה וגורם להיקשרות של האם לתינוק. את ההורמון נותנים על ידי אינפוזיה או זריקה, והוא יוצר את צירי הלידה. דרך נוספת לזירוז לידה היא פקיעת מי השפיר. זוהי בעצם ירידת המים באופן מלאכותי. ברגע שנקרע שק מי השפיר נכנס לפעולה הורמון בשם פרוסטגלנדין אשר גורם לצירים.ניתן לזרז לידה גם על ידי החדרת ההורמון פרוסטגלנדין דרך הנרתיק, אך שיטה זו לא תמיד עובדת ויכולה להוביל לצירים חזקים והקאות, אשר לאו דווקא יובילו ללידה.ישנה גם אופציה של זירוז לידה טבעי (נקרא גם השראת לידה) – ההורמון אוקסטוצין אשר מזרז את הלידה מופרש גם בזמן אורגזמה, כך שפעילות מינית יכולה לעזור, כמו כן פעילות ספורטיבית בזמן הריון, עיסוי בהריון או שיטות רפואה משלימה עשויים גם הם לעזור. 

סיכונים במתן זירוז לידה

זירוז לידה מבוצע הרבה מאוד, ונחשב לבטוח. עם זאת ישם סיכונים בהתערבות מסוג זה וזירוז מעלה את הסיכוי לסיבוכים הלידה, ולהארכת הלידה ויותר כאבים לאם.לתינקות שנולדו לאחר מתן זירוז לידה יש סיכוי גדול יותר לצאת פגים, אך כמובן שאם רופא החליט על זירוז לידה כנראה יש לכך סיבה מוצדקת.

מאת: אתר בייבי בו


אודות מחבר המאמר

זוהר הראל, אתר בייבי-בו הריון ולידה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.