אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ניהול משברים והצלת העסק

כל מנהל יודע כי משבר עלול להזיק עד מאוד לעסק, אך מאידך, באמצעות ניהול המשבר באופן מושכל ונכון ניתן למנף אותו לכדי הצלחה. בעתות של משבר חשוב לא רק לשמור על קור רוח ולא לאבד שליטה, אלא גם להפגין כושר ניהול משברים כדי להוביל את החברה מהתרסקות להתאוששות ובהמשך גם להצלחה.

מהו ניהול משברים?

ניהול המשבר אמנם נשמע כמו תהליך מאיים ואסופה של מילים גדולות, אך בפועל מדובר בשורה של תהליכים ובקרות שמטרתן למנוע את המשבר מלכתחילה או לטפל בו במידה ולא היה ניתן למנוע את קיומו. כדי למנוע ממשבר להתקיים, חשוב לזהות את נקודות התורפה של הארגון ולשים לב לסימני אזהרה המתפזרים בשטח לפני שמתעוררים הסדקים.

במידה וכבר נוצרו הסדקים וחל המשבר, מנהל טוב צריך לדעת לבצע במהירות בקרת נזקים, למנוע מחולשות העסק להתפרץ ללא שליטה ולבצע ניהול משברים אפקטיבי. ניהול משברים מוצלח ימנע מהעסק להתרסק בתקופות קשות ואף עשוי בהמשך להביא לפריחתו מחדש. ניהול משברים הוא זה שיכריע פעמים רבות את הכף באשר ליכולת ההישרדות של העסק.

כיצד מבצעים ניהול משברים מוצלח?

גם מנהלים שלמדו על נושא זה במהלך לימודיהם האקדמאיים בוודאי יעידו כי בתקופת הלימודים לא ניתנים כלים ממשיים להתמודד עם משברים. ישנן חברות רבות העוסקות בתחום ומסייעות למנהלים להפוך לפותרי משברים מיומנים ומצליחים שעשויים להציל את העסק שלהם בעתות מצוקה.

מדוע אני זקוק לליווי בתחום ניהול משברים?

בתקופת המשבר, מתגלה כוחו האמיתי של המנהיג. ניהול משברים שונה בכל סיטואציה ולעתים ההחלטות שמתבצעות במצב כזה עשויות להיות הרות גורל ולהשפיע על קיומו של העסק כולו. כדי לבצע ניהול משברים ברמה איכותית, יש לרכוש מיומנויות וטכניקות שמאפשרות לבצע בקרת נזקים מהירה ולהפעיל שיקול דעת נכון.

אנשי מקצוע המלווים את המנהל בעת תהליך המשבר, מלמדים אותו לבצע ניתוח מהיר של הסיטואציה ושל העובדות בשטח, למפות את כל הגורמים הקשורים למשבר, לנתח את האיומים לעסק ואת ההזדמנויות הקיימות ובסופו של דבר לחתור לפעולה שמטרתה לצאת מהמשבר. כדאי ללמוד את התחום המרתק הזה לעומק ולהיעזר באנשי מקצוע מתאימים ולזכור כי ניהול משברים הוא האינדיקציה הטובה ביותר לכוחו של המנהל.


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים בגוגל - VPR

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.