אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לקחת את הדברים בקלילות

לקחת את הדברים בקלילות

כאשר מאושרים הבריאות היא בונוס חשוב מאוד בחיים, וכן, לקחת את הדברים בקלילות זהו דבר חשוב מאוד, כי כאשר האדם לוקח את החיים קשה, גם קשה לו יותר, וגם הוא מחלה את עצמו סתם. הוא לא מרוויח כלום מזה, וחבל על הזמן הנוכחי, וחבל על השנים אחרי כן, זה רק מקשה את החיים.

הקפדה על הבריאות חשובה מאוד, והיא כוללת בתוכה סדר יום בריא, ובין היתר לעשות דברים בשעות סדירות. אוכל בריא נותן ויטמינים ומינרלים חיוניים לגוף.

חלק מהדברים הבריאים הוא לעשות פעילות גופנית בריאה, ולפחות ללכת ברגל, חוץ מזה, אחד הדברים הבריאים הוא לעשות פעילויות שונות במשך היום, כגון: לימודים, עבודה טובה, לקרוא ספרים, פעילויות חברתיות, וחשוב מאוד שהאדם יהיה בחברה טובה של אנשים. גם בחברת אנשים אפשר לשתף כל מיני סוגי ידע ותובנה חדשים.

אבל הדבר היחיד החשוב ביותר כדי ששאר הדברים יתממשו על הצד הטוב ביותר הוא האושר. ולכן, יש לבאר נקודה חשובה מאוד. ומה בעצם חשוב להבהיר? שהאושר הוא לא על חשבון אנשים אחרים כלומר, האדם לא יכול לעשות רע ולהיות מאושר. האדם כך פוגע בעצמו ובאחרים, כאשר האדם עושה רע לאחרים, הוא עושה גם רע לעצמו. הוא בנוסף לכך, מרגיש רע עם עצמו.

וככל שהאדם עושה דברים יותר טובים, כך הוא יותר מאושר. ככל שהאדם עוזר לזולת הוא גם עוזר לעצמו, הוא מגלה דברים חדשים שלא יכל לגלות קודם לכן. הוא מוצא דברים חדשים שלא ידע עליהם קודם.

גם יחסים בינאישיים חשובים מאוד לאדם, כי האדם כך פתוח לחברה ולא סגור עם עצמו, יותר מכיר את בני האדם ויותר קל לו להכיר בני אדם בצורה שתיצור תקשורת טובה איתם. ותקשורת עם בני אדם ולהכיר סוגי חברה חדשה, זה מועיל לנפש. זה לא בריא שהאדם סגור עם עצמו, בריא שהאדם ייפתח לחברה.

יש נקודה מעניינת והיא, ככל שהאדם לומד את עצמו, ומכיר את עצמו באמת הוא מכיר על עצמו דברים חדשים ומוצא פתרונות חדשים למה שלא טיפל במשך שנים.

לדוגמא: כאשר אדם פוחד מדברים חדשים, האדם הזה כל הזמן עסוק בלחץ, והפעולות שלו באות מברירת מחדל כאילו הוא התייאש ולא מאמין שאפשר לפתור את הדברים לאט. אבל, הצרה בשיטה הזו שהלחץ לא עוזר לו לחשוב והמהירות היא רק אוטומטית ומקשרת אסוציאציות איזה שעולות לראש מעין בליל של רעיונות והרעיונות הללו מקפצים ממקום למקום ורק רעיונות ששלופים מהשרוול מעין ברירת מחדל גרועה, והאדם עם מחשבה אוטומטית בוחר אותם, אלה רעיונות שלא נבחנו ורק עולים אסוציאטיבית, פשוט עולים מהזיכרון וללא מחשבה מוקדמת ומנתחת הם מופעלים אוטומטית ע"י השכל שמנוטרל ע"י הרגש שהשכל מתחיל לא לחשוב ונותן לרגש את הידיים על ההגה.

וכמו שאומרים אם שותים לא נוהגים, יש לטפל בעניין מהשורש.

ואיך מכוונים את הרגש למקום הנכון? האדם מתאר לעצמו את המעשה החיובי שהוא עושה ע"י למידת חומר חדש בתור עזרה לאנשים אחרים, בתור עזרה לעצמו, ואת ההרגשה הטובה שבאה מהמעשה הטוב. וכאשר האדם מורגל בלעשות דבר מסויים הוא יכול להיות יותר יעיל עם הנושא שלמד לכלל הציבור. וכך הוא יהיה מהיר כמו שהרגש רוצה. כאשר הוא ירכוש מיומנות, הוא יהיה מיומן לעשות את הדברים במהירות. וכך הרגש יחשוב כמו השכל. כי השכל ירגיש את מה שאומר לו הרגש, ויבין שיש לו מטרה יפה לעשות דברים מהר, ויוביל את הדרך בבטחה וגם הרגש יעודד את התהליך. ולגבי הרגש הוא גם יתעודד מהתחושה שיש שכל להוביל את התהליך ולהשיג כמה שיותר טוב, והוא יגביר את התחושה של האושר. שניהם יפעלו בהרמוניה זה עם זה.

המאמר מאת מאמן אימון אישי + ייעוץ בחינם - Yeda.EIP.co.il | מרצה הרצאות ייעוץ אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד אימון אישי בנושא פסיכולוגיה, רעיונות, אסוציאציות, סדר יום, אמונה ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר לקחת את הדברים בקלילות

המאמר מאת מאמן אימון אישי + ייעוץ בחינם - Yeda.EIP.co.il | מאמן אימון אישי מרצה הרצאות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.