אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דמי חנוכה

 

כל אחד מאיתנו אוהב לקבל מתנות ותקופות החגים מלאות הזדמנות מושלמות לקבל מתנות וכמובן לתת מתנות שישמחו את ליבם של קרוביכם. מתנות לחנוכה ניתן למצוא בחנויות שונות במחירים שונים כך שבחיפוש מהיר תוכלו למצוא את מבוקשכם. בחג החנוכה, במקום לקנות מתנות לחנוכה בשביל הילדים נהוג לתת להם דמי כיס לחנוכה. בדרך כלל יקבלו הילדים דמי כיס לחנוכה מההורים, מהסבים והסבתות ויחסכו אותם על מנת לקנות מתנה גדולה ולרוב גם קצת יותר יקרה.

 

דמי כיס לחנוכה מתאימים לילדים מכל הגילאים, וחברות רבות אף מציעות מתנות ללקוחות שלהם ומגדירות אותם כ"דמי כיס לחנוכה" על מנת לשווק את המוצרים כחלק ממוצרי מתנות לחנוכה.

מנהג חלוקת דמי כיס לחנוכה קיים עוד מימי התנ"ך אך רוב האנשים אשר נותנים מתנות לחנוכה לא מודעים לעובדה כי מדובר במצווה ובחינוך של הילדים לעסוק במעשי צדקה. יש שרואים את נתינת דמי כיס לחנוכה כסמל לחירות  ומקשרים את המנהג לתקופה בה שלטו היוונים בארץ וניסו להנחיל את מנהגיהם ולגרום לכך שהיהודים ישתמשו בכספם למטרות טמאות ולא רוחניות. היהודים לא נכנעו ללחץ היוונים ולמרות שההתנגדות לא הייתה קלה, הם המשיכו לעמוד על שלהם, עם האמונות והערכים שלהם בתור עם סגולה וכך בסופו של דבר יצאו לחופשי וקיבלו את חירותם.

 

 מתנות לחנוכה ניתן להעניק בכל ימי החג. ישנו מנהג לחלק את דמי הכיס לכל ימי החג וכך ביום הראשון לתת סכום קטן, ביום השני יותר וכן הלאה. ילדים רבים משתמשים בדמי הכיס למטרת משחק הסביבון בו משחקים במהלך חג החנוכה. מתנות לחנוכה לא תמיד יגיעו בצורה של סכום כסף מסוים אלא לעיתים יינתנו דמי כיס לחנוכה בצורת מטבעות שוקולד או ממתקים אחרים. מגוון האפשרויות הוא כה רחב ויכול להתאים לכל אדם המחפש לקנות מתנה לחג, כך שתוכלו ליהנות מפנים מחייכות כאשר תתנו את המתנה שרכשתם לחבריכם או לקרוביכם מבלי לחשוש מהוצאות כבדות.

 

אין לשכוח כי דמי כיס לחנוכה בסופו של דבר מיועדים ללמד את הילדים את הערך של הכסף, להראות להם שישנם אלו שלא מקבלים מתנות לחנוכה ועל כך שצריך לתת ולתרום ממה שלנו יש, כמה שאנו יכולים לתת. כמו כל מנהג בתקופות החגים, גם מנהג זה מגיע על מנת ללמד את הדור הצעיר ערכים לפיהם הם אמורים לחיות, ולהעביר את אותם ערכים וידע הלאה.


אודות מחבר המאמר

שירה מורן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.