אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תביעת מזונות דרכי ביצוע ומהלך המשפט

אופן  הגשת התביעה זהה כמעט לחלוטין להגשת תביעת  מזונות  אישה וכמפורט שם התביעה צריכה להיות מאומתת בתצהיר ההורה דהיינו בעל משמורת אשר תובע בשם הילד בו הוא מצהיר כי כל האמור בכתב התביעה אמת. כמו כן יש לצרף לכתב התביעה "הרצאת פרטים" שהיא טופס בו מפרט התובע את הרכוש שלו הכנסותיו חשבונות הבנק שברשותו כלי רכב וכן פרטים אודות בני הזוג והילדים.אם ההורה התובע בשם הילד הוא בעל הכנסה עליו לצרף לכתב התביעה תלושי שכר של שנה אחרונה שקדמו בעצם למועד הגשת התביעה.

 

הנתבע חייב להגיש באופן עצמאי או באמצעות עו"ד לגירושין כתב הגנה שבו בעצם עליו להתייחס לכל האמור בכתב התביעה ולצרף אליו תצהיר הרצאת פרטים ותלושי שכר כאמור בכתב התביעה.

לעומת זאת בכל הקשור בנעשה בבית דין רבני אין צורך בכל האמור ודי לתובע להגיש כתב תביעה בלבד ללא כל נספח נוסף. מבחינת הנתבע חשוב לציין כי אין צורך להגיש כל כתב הגנה ודי לנתבע אם יתייצב לדיון שנקבע וישמיע את דבריו בעל פה.

 

בפתח הדיון ייחקר כל צד על ידי משנהו  ולאחריו יישמעו עדיו וראיותיו של כל צד לשם תמיכת טענותיו. בית המשפט יימנע מלערב את הקטין בתביעה לדרישת מזונות  ולמרות שהוא התובע יימנע מלערב אותו בפועל במהלך הדיונים .בישיבה ראשונה יפסוק בית משפט מזונות זמניים עבור הקטין כדי שיהיה לו למחייתו עד לסיום ההליכים בפועל.

 

בישיבה זו יקבע גם את המועד לשמיעת ההוכחות בנוכחות שני הצדדים ובנוכחות עורך דין לגירושין  המייצג אותם בפועל.את  מזונות הזמניים  יהיה ניתן לגבות על פי פסק דין הנקבע בלשכת ההוצאה לפועל כאשר כל צד יהיה רשאי לעתור לבית משפט לבקשה זו רק במקרים של שינוי מהותי בנסיבות שנוצר מאז קביעתם בפועל.

 

לסיכום דברים בתום הדיון יסכם כל צד את טענותיו ולאחריהן יפסוק בית המשפט את דינו.

כיוון שמדובר בקטין התובע באמצעות האפוטרופוס שלו דהיינו ההורה  ומחמת חוסר יכולתו לתבוע מכורך היותו קטין כאשר פסק הדין יקבע כי את סכום המזונות שעל הנתבע לשלם יש להעביר לידי ההורה שבידיו נתונה משמורת הקטין בפועל והוא זה אשר ישתמש בכסף הזה וידאג באופן המלא ביותר לכל צרכיו  של הקטין הנמצא ברשותו.


אודות מחבר המאמר

אלי גולדמן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.