אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מפוח גג לבית

מדינת ישראל צריכה להתמודד עם המון בעיות, ואחת מהן היא מזג האוויר. נכון, אנו חיים במדינה חמה וקייצית, ובדרך כלל אנחנו נהנים מכך, אך לעיתים חום הופך לבלתי נסבל ואנחנו מחפשים דרכים לברוח ממנו או לסלק אותו מהבית. לא פלא שחברות המזגנים עושות חיל במדינה ומדי קיץ אנו שומעים איך בימים החמים חברת החשמל מתקשה להתמודד עם העומס הנוצר מהפעלת המזגנים ברחבי המדינה. אך לא חייבים להשתמש במזגנים כל הזמן, ויש דרכים יעילות לא פחות לקירור הבית שיכולות גם לחסוך המון כסף. לדוגמה, מפוח לגג.

מהו מפוח גג לבית

מפוח לגג הוא מערכת חשמלית אשר מותקנת על גג הבית ויונקת את האוויר הכלוא בחלל הגג. מפוח גג לבית עובד בעזרת מנוע צנטריפוגלי אשר בנוי מכנפיים קטנות אשר בפעולת הסיבוב שלהן יונקות את האוויר וזורקות אותו מחוץ לבית. יש להבדיל בין מפוחי גג למאווררי גג אשר עושים עבודה דומה אך בנויים בצורה שונה.

בשביל מה צריך מפוח גג לבית

יש המון דרכים לקרר ולמזג את הבית. מפוח לגג הוא אחת מהן, והוא יעיל במיוחד בבתים פרטיים. מפוח גג לבית עובד בצורה מאוד פשוטה. בימים חמים, השמש קופחת על הגג ויוצרת אוויר חם אשר מחמם את הבית. החום נאגר ככל שהשמש קופחת יותר ומורגש בתוך הבית. בדרך כלל כדי להתמודד עם חום כזה אנשים מדליקים מזגנים שצורכים המון אנרגיה, אבל כאן נכנס מפוח הגג לעבודה. מפוח הגג, כאמור, יונק את האוויר החם וזורק אותו החוצה. כך מתאפשר קירור הבית בצורה יעילה יותר וצריך להשקיע פחות אנרגיה במזגנים. מפוח הגג אמנם לא מבטל את המזגנים לגמרי, אך הוא עוזר להם וכך חוסך לכם הרבה כסף בהוצאות החשמל.

למי מתאים מפוח גג לבית

השימוש במפוח גג מתאים לכל מי שגר בסמיכות לגג, זאת אומרת בעיקר בבתים פרטיים (אם כי ניתן לעשות בו שימוש בבית משותף אם אתם גרים בפנטהאוז. ניתן להתקין מפוח לגג הפועל באופן חשמלי ואפילו בעזרת מערכת סולארית אשר צורכת פחות חשמל מחברת חשמל וכך חוסכת לכם כסף רב. צרו איתנו קשר עוד היום ונתאים לכם את הפתרון היעיל ביותר לקירור הבית.

מפוח גג לבית – לא בכל מקרה

מפוח גג הינו מוצר שנועד לעשות פעולה של איוורור בדומה למאורר גג, אולם במקרים רבים מפוח גג לבית מייושם במקומות לא נכונים. השימוש לאיוורור גג ע"י מפוח לגג עשוי להיות שימוש בדבר הנכון במקום הלא נכון. הכיצד ? מנועי מפוח גג לבית נועדו למקומות בהם יש להתגבר על לחץ / התנגדות גדול, כמו זה הקיים לדוגמא בצינור. הולכת אויר בצינור בדומה להולכת מים, יוצרת התנגדות, דבר המחייב שימוש במנוע מסוג מפוח, כמו זה הקיים במפוח גג, כדי להתגבר על ההתנגדות. לעומת זאת, גג רעפים של בית הינו חלל "מחורר" יחסית ובוודאי לא אטום ושימוש במפוח גג או ליתר דיוק במנוע מסוג מפוח המותקן בתוך מפוח לגג, אינו רלוונטי לחלל מסוג זה ואף עשוי ליצור "קצר באיוורור" כתוצאה מיניקה חזקה מידי באזור מסוים כפי שמייצר מפוח גג לבית. חסרון נוסף של מפוח לגג עשוי להתבטא ברמת ספיקה נמוכה, לעיתים עד כדי מחצית מזו של מאוורר גג עם כנפיים. מפוח גג לבית גם נוטה להיסתם מהר יותר כתוצאה מאבק שהוא שואב מהגג, דבר שעתיד להביא לבלאי מואץ של המנוע ובכך לגרום לשריפת המנוע הרבה לפני הזמן, אילו היה עובד בתוך חלל נקי כמו זה של צנרת או צינורת מיזוג אויר.


אודות מחבר המאמר

LoadSEO חברת מתמחה בתחום קידום אתרים באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il

.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.