אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אוורור גג רעפים

כאשר מדינת ישראל התפתחה היא נבנתה על ידי מהגרים ממדינות שונות באירופה, אסיה ואפריקה. חלק גדול מההשפעה על סוג הבניה הגיע מאנשי העליות האירופיות אשר הביאו איתם סגנון בניה של בתים עם גגות רעפים. בתים נמוכי קומה, בעלי גג רעפים אדום מהווים סימן לפסטורליות וכפריות נעימה. אך אותם מהגרים לא חשבו על כך שגגות רעפים לא בהכרח מתאימים למזג האוויר הארצישראלי. העניין בגגות רעפים הוא שהם מתאימים לאקלים האירופי הקר מכיוון שהם מתוכננים כך שלא יצטבר גשם או שלג על הגג, וכמו כן הם מסוגלים לכלוא אוויר חם אשר מחמם את הבית. אך בישראל שטופת השמש, כליאת אוויר חם בתוך הבית היא הדבר האחרון שאנחנו רוצים. איך בכל זאת אפשר ליהנות מבתים עם גגות רעפים ולחיות במדינה חמה כמו ישראל? הפתרון טמון במערכות אוורור גג רעפים.

כיצד פועל אוורור גג רעפים

מערכות אוורור גג רעפים פועלות על עקרון ישן שנקרא ארגז רוח. בגגות רעפים ישנים, כאשר היו צריכים להתאים אותם למזג אוויר חם, היו מתקינים מערכת פשוטה של ארגז רוח. מערכת זו התאפיינה בפתח שאיפשר לרוח להכנס בתחתית הגג ופתח נוסף בחלק העליון של הגג, אשר איפשר לחום לצאת. הרוח הנושבת ובד"כ נעה במקביל לקרקע, פוגשת את גג הרעפים ומשנה כיוון ובכך אף מגדילה את מהירותה תוך שהיא זורמת ומקבילה לגג רעפים. כאשר היא חולפת על פני הפתח של אוורור גג הרעפים המותקן בחלקו העליון היא יוצרת יניקה המתאפשרת גם בזכות הפתח שיש בתחתית הגג דרכו נכנס אויר חלופי וקריר יותר וכך היה מתקבל אפקט אוורור גג רעפים. זהו פתרון חכם אשר עושה שימוש בתכונות הפיזיקליות של הגג, אך הבעיה איתו הוא שאי אפשר לשלוט על מידת האוורור בעזרתו.

אוורור גג רעפים באופן מכני

הדרך המודרנית יותר להתמודד עם נושא האוורור בגגות רעפים היא התקנה של מערכת אוורור גג רעפים מכנית ומודרנית המנצלת את עקרון ארגז הרוח אך מאפשרת לכם לרתום אותו לצרכים שלכם ולשלוט בו. על ידי שימוש במכשיר מאוורר גג, או כמה מאווררים, אתם יכולים לקבל אפקט אוורור מקסימלי אשר יקרר את הגג וכך את הבית כולו. השימוש במערכת אוורור גגות רעפים הוא קל ויכול להתבצע באופן כמעט אוטומטי. כל מה שנשאר לכם לעשות הוא להנות מגג רעפים ומבית קריר ונעים גם בשיא הקיץ.


אודות מחבר המאמר

LoadSEO חברת מתמחה בתחום קידום אתרים באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il

.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.