אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אוורור גגות

פתרון הקירור, המיזוג והאיוורור בישראל הם מהמתקדמים בעולם. לא קשה להבין מדוע, כל מה שצריך לעשות הוא לצאת לרחוב באחד מחודשי הקיץ ולהרגיש את החום והלחות הגבוהים. השמש הישראלית חזקה במיוחד ונמצאת כל השנה, ולמרות שזו ברכה בדרך כלל, לפעמים זה מעיק וכל מה שאנחנו רוצים הוא לברוח לבית הקר והממוזג. כולנו יודעים כמה חשובים מזגנים בבית ומאווררים שיפזרו את האוויר הקר במקומות אסטרטגיים, אך אנשים רבים לא מודעים לחשיבות של אלמנט קירור נוסף – איוורור גגות.

החשיבות האמיתית של איוורור גגות

גגות הבתים הם למעשה סוכני המפגש בין הבית לבין קרני השמש החמות. השמש חודרת לבית דרך החלונות ומחממת את הקירות, אך היא בראש ובראשונה פוגעת בגגות ולכן היא משפיעה באופן ישיר דרך הגג על החום שיהיה בבית ועל הקלות או הקושי שבה תוכלו למזג את הבית. הדרך לעזור למערכות הקירור לעשות את העבודה שלהן ולהתמודד עם החום שמגיע דרך הגג הוא איוורור גגות. בין אם אתם גרים בבית משותף בעל גג שטוח ובין אם אתם גרים בבית פרטי בעל גג רעפים, איוורור גגות הוא דבר חשוב שאסור להזניח.

איוורור גגות שטוחים

גגות שטוחים נבנים בדרך כלל בעזרת יציקת בטון ומונחת עליהם שכבת בידוד ואיטום המגנה עליהם מפני מזג האוויר. אולם שכבת בידוד זו יעילה בעיקר כשמדובר בחורף שכן היא מגינה מפני גשם וקור. בקיץ הבידוד יכול לכלוא את החום בתוך הבית ולכן חשוב ליישם פתרונות איוורור גגות שטוחים. הדבר נכון כאשר בונים בית חדש וכאשר משפצים בית קיים. ניתן לבצע איוורור גגות שטוחים בכמה דרכים שונות ויעילות, וכל פתרון מיושם בהתאם לצרכים בשטח.

איוורור גגות רעפים

גגות רעפים מציבים אתגר גדול יותר כשזה מגיע לאיוורור וקירור הבית, שכן גגות אלו תוכננו מראש למזג אוויר קר ועשו עלייה לארץ יחד עם העולים מאירופה הקרירה. גגות רעפים מסוגלים לכלוא את החום בתוך חלל הגג ולכן חשוב ליישם פתרונות איוורור גגות רעפים אשר מוציאים את האוויר החם מתוך הגג ומקלים על החום המורגש בתוך הבית.

איוורור גגות -לאוורר גם מתוך הבית

למרות העליה במודעות החשיבות של איוורור גגות וההשפעה שיש לדבר על האקלים של הבית, עדיין נעדר מן התודעה של בעלי הבתים, הרעיון כי איוורור גגות לבדו אינו יכול לתת מענה לכל חלל הבית. איוורור גגות אמנם יפחית באופן משמעותי את הטמפרטורה בגג, אך הוא עדיין משאיר את הבעיה בחלל הבית בעינה. הדבר מורגש במיוחד בבתים עם מספר מפלסים או קומות בתוך הבית. לשם כך ניתן לקבל מענה המשלב בו זמנית את איוורור גגות הבית עם ונטה ליניקת אויר חם מתוך הבית.


אודות מחבר המאמר

LoadSEO חברת מתמחה בתחום קידום אתרים באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.