אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הסבר השיטות להשתלת השיער

השתלת שיער היא ניתוח המתבצע בהרדמה חלקית ובמהלכה ממלאים את קו השיער והקרקפת בגברים קירחים או מקריחים באמצעות השתלת זקיקים בריאים מהעורף אשר יצמיחו שערות בריאות בהמשך וכך יעזרו להעלים קרחת.

בניתוח זה משתילים זקיקים שאינם רגישים ל-DHT, ההורמון הגורם לנשירת שיער, ולכן השיער החדש שמושתל לא ינשור, כמו השיער המקורי, לאחר השתלת השיער. אם ניתוח השתלת שיער מצליח, הזקיקים נקלטים היטב ומתחילים לצמוח אחרי כמה חודשים.

ישנן מספר שיטות ניתוחיות שונות להשתלת שיער, כאשר 4 העיקריות מוזכרות כדלהלן:

השתלת שיער בשיטת STRIP : שיטת השתלת שיער ותיקה בה מסירים רצועת עור מהעורף (מכאן השם סטריפ "רצועה") ולוקחים ממנה זקיקים ומשתילים בקדמת הראש. החסרון בשיטה הוא הצלקת הגדולה שתהיה לאחר הניתוח - בעורף. היתרון - זו שיטה זולה יחסית, מהירה יותר מוכרת ונפוצה.

השתלת שיער בשיטת FUE – Follicular Unit Extraction:טכניקה מתקדמת יותר בה מוציאים יחידות של זקיקי שיער, התהליך ארוך יותר אך לא חותכים רצועות עור שלמות. ההחלמה מניתוח השתלת שיער כזה היא מהירה יותר.

השתלת שיער בשיטת FUSE – Follicular Unit Separation Extraction:שיטת השתלת שיער זו דומה לשיטת FUE אך מתקדמת יותר - משתמשים בפינצטה שלא חודרת עמוק לעור כמו בטכניקת FUE. והשלב הסופי בהסרת הזקיק מתבצע ע"י שימוש במחט תוך מזעור כל נזק אפשרי שעלול להגרם בזמן הוצאת הזקיקים. הזהירות כאן חשובה לשמירה על חיוניותם של זקיקי השערות על מנת להביא לאחוזי צמיחה מוצלחת גבוהים יותר אחרי הניתוח.

השתלת שיער מהגוף בשיטת BHT – Body Hair Transplant בהשתלת שיער מסוג זה הרופא המשתיל לוקח זקיקים לא מהעורף אלא מאזורים שונים בגוף כגון הזקן, החזה, הגב ואפילו הרגליים והזרועות. בדרך כלל פונים לשיטה כזאת כאשר אין מספיק זקיקים בצפיפות טובה בעורף או שזקוקים לכמות גדולה במיוחד של זקיקים לביצוע השתלה גדולה. מקרה נוסף בו פונים לשיטת BHT הוא כשיש צילוק בעורף מה שפוגע באיכות האיזור התורם הטבעי לזקיקים להשתלת שיער.

רוצים לדעת עוד על הנושא?כנסו למאמר באתר רעמה למידע מקיף יותר על השתלת שיער. כמו כן יש באתר רעמה רשימת מאמרים על טיפולים שונים בנשירת שיער.


אודות מחבר המאמר

המאמר על השתלת שיער מוגש באדיבות אתר רעמה. רוצים ללמוד ולדעת עוד? כנסו לפורום השתלת שיער באתר!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.