אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תיקון הליכון ותחזוקה שוטפת - טיפים

ההליכון כבר לא עובד כמו פעם? יש לך הרגשה שהוא מתחיל לזייף? מחפש שירות ל תיקון הליכון ?ברוב הפעמים תחזוקה שוטפת נכונה להליכון הייתה מונעת תקלות רבות. במאמר זה נציע פתרונות לבעיות נפוצות הצצות ב תיקון הליכון וטיפים לתחזוקת הליכונים ולמניעת תקלות עתידיות.בכל בעיה במסלול הריצה כדאי להיוועץ טלפונית עם טכנאי מומחה לציוד כושר. ממש לא כדאי לנסות לתקן מכשיר כושר לבד בכדי למנוע את החמרת הבעיה, לצורך כך יש אחריות למכשירים ורק טכנאי מוסמך למכשירי כושר ידע לזהות את סיבת התקלה.ניתן להתקשר אלינו לשיחת ייעוץ ראשונית וננחה אותכם כיצד לפעול ללא התחייבות ובמידת הצורך נגיע לספק לכם שירות לתיקון מכשיר הכושר.החלק הראשון והחשוב ביותר של בעלות על הליכון או כל ציוד כושר אחר הוא פעולת תחזוקה מונעת.אם אתה לא עושה את זה עכשיו אז כדאי שתתחיל כבר היום!שים לב שכפתור ההדלקה במצב כבוי, רצוי לנתק את מסלול הריצה מחיבור החשמל לפני ניקיונו, או ביצוע כל משימה הקשורה לתחזוקה וטיפול מונע.רוב הבעיות במסלולי כושר נגרמות מהצטברות אבק שחדר לחלקים הפנימים במכשיר, לכן יש להקפיד על ניקיון קבוע של משטח הריצה. יש לנקות מעל ומתחת לרצועת הריצה במטלית יבשה, כאשר עומדים בצד המסלול ומרימים את הרצועה, על מנת להגיע עם המטלית להסרת הלכלוך בכל המשטח, לאחר מכן מבצעים תהליך זהה של הרמת המסלול מהצד השני ומנקים.לאחר הסרת האבק יש לנקות את מסלול ריצה במים פושרים בלבד באמצעות מטלית לחה, אסור בשום אופן להשתמש בחומרי ניקוי מכל סוג, חומרי ניקוי יאכלו את חלקי ההליכון ויקשו את רצועת ההליכה.חשוב לאחר הניקוי במטלית לחה לנגב במטלית יבשה ולייבש את כל חלקי ההליכון למניעת היווצרות קורוזיה. תהליך הניקוי במים יסיר אבק, ולכלוך מהמסלול וימנעו מחלקיקי אבק להכנס למנוע.לאחר ניקיון משטח הריצה מהאבק, נדרש גם שימון בין הרצועה למשטח עם שמן סיליקון מיוחד למכשירי הליכון.סיכוך תקופתי בין משטח הריצה מגומי לבין לוח הריצה על מנת להבטיח תנועה חלקה של המסלול במטרה להאריך את חיי המכשיר ע"י שמירה על אלסטיות מסלול הריצה.רצוי לפחות פעם בחודש לשמן את המסלול של מכשיר הריצה, כמובן, רק לאחר ניקוי יסודי במטלית לחה ויבשה, יש לרסס ספריי סיליקון מתחת למרכז רצועת ההליכה בצדו העליון של משטח ההליכה, יש להפעיל את ההליכון במהירות איטית במשך 2 עד 4 דקות לפיזור אחיד לאורך כל משטח ההליכון.מפעם לפעם כדאי לנקות גם בחלקיו הפנימיים של ההליכון, יש לפתוח את מכסה המנוע באמצעות מפתח אלן או מברג ולהשתמש במפוח על מנת להסיר את הלכלוך מהמנוע והמאווררים. יש להיזהר מפגיעה ברכיבים אלקטרונים. לאחר מכן, יש לשאוב את הלכלוך מסביב בעזרת שואב אבק לסביבה נקיה.רצוי מידי פעם לבצע בדיקה כללית כמו בדיקת תקינות של השקע, תקע, כבל מחבר וכו', יש לוודאות שהכבל החשמלי לא מעוך מתחת לרגליו של ההליכון ולא הסתבך במנגנון ההרמה מתחת למנוע.יש לבדוק אף את רצועת ריצה, משטח ריצה, חיזוק הברגים, גלגלי מנוע, על מנת לגלות סימני בלאי כמו חתכים, קרעים, סדקים וכו'.

לעיתים במהלך אימון תרגישו שההליכון נעצר בפתאומיות או לא מאפשר תנועה חלקה, זה נובע בדרך כלל מ- 2 סיבות עיקריות: הרצועה לא מתוחה מספיק או יצאה מכוון.כיוון הרצועה מתבצע על-ידי חיזוק או שחרור של ברגי הכיוון הנמצאים בחלק האחורי של המסילה אחד בצד ימין ואחד בצד שמאל. תפקידם למרכז את הרצועה ו/או למותחה.הבט בחלק האחורי של המסלול, מכיוון הרצועה בזמן שהמכשיר פועל, רצועת הריצה אמורה להיות ממורכזת לאורך כל משטח הריצה. אם אכן כך הדבר, הרצועה תתפקד כראוי ואין צורך לכוונה. במידה והיא לא ממוקמת במרכז המשטח, יש לסובב את הבורג ע"פ סטיית הרצועה.אם סטיית הרצועה נוטה לצד ימין, סובב את הבורג רבע סיבוב נגד כיוון השעון, פעולה אשר תזיז את הרצועה שמאלה. אם הסטייה היא לצד שמאל, סובב רבע סיבוב בכיוון השעון. חשוב לדעת שמתיחת הרצועה באופן מוגזם עלולה לגרום לנזק, לכן לא מומלץ לסובב יותר מרבע סיבוב בכל פעם, יש לבדוק את הכיוון בכל רבע סיבוב עד שהבעיה נפתרת.לסיכום, קצת תשומת לב למסלול הריצה שברשותך וטיפול נכון לתחזוקתו ימנע תקלות ויחסוך לך הוצאות מיותרות, כך שתוכל להפיק ממנו שנים של שימוש והנאה.

חברת בי.אייץ.פיטנס מספקת שירות תיקונים, שדרוג, השכרה ומכירה של מסלולי ריצה, אלפטיקלים, אופני כושר, מולטיטריינר וכל ציוד הספורט.תיקון מכשירי כושר ו תיקון הליכונים כוללים תעודת אחריות, ומבוצעים במהירות ובמקצועיות בכל הארץ, בבית הלקוח.


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב ע"י חברת BH-Fitness בבעלותו של יורם דהן, טכנאי מוסמך למכשירי כושר וציוד ספורטלאתר בי.אייץ.פיטנס - לחץ כאןמבצעים אטרקטיבים ל הקמת חדר כושר ביתי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.