אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימודי תקשורת לתואר ראשון

 

היום ברור לכולם שתואר ראשון הוא המינימום שאנחנו חייבים ברזומה שלנו, תואר ראשון נחשב היום להכרחי כמו תעודת בגרות, אבל תואר בתקשורת הוא לא סתם תואר שהולך לשבת במגירה שלכם - לימודי תואר ראשון בתקשורת נותנים לכם מקצוע מבוקש מאוד היום בשוק העבודה. בנוסף זהו מסלול לימודים מעניין ומרתק המשלב בתוכו בדרך כלל חומר תיאורטי במקביל להכשרה מעשית.

התקשורת היום כוללת בתוכה מדיות רבות כגון: טלוויזיה, רדיו, עיתונאות, יחסי ציבור וכמובן האינטרנט.

 

בעת ההחלטה עליכם לשאול את עצמכם: מה מעניין אתכם? איזה נושא? ומה יהיה אפשר לעשות עם זה אח"כ?

תואר ראשון בתקשורת עונה כמעט על כול השאלות הללו הוא גם מעניין וגם פרקטי, לאחר לימודי היסוד ניתן לבחור את מסלול ההתמקצעות כגון: שדרן רדיו,  עיתונאי, דוברות וכדומה.

 

משך הלימודים הוא כשלוש שנים כשיש אפשרות בחלק מן המקומות ללימודי ערב לתואר ראשון, כך אפשר לשלב עבודה עם לימודים.   

 

קיימות מכללות רבות המלמדות לימודי תקשורת. ניתן לקבל אינפורמציה באתרי האינטרנט השונים של המכללות והאוניברסיטאות אודות הקורסים הנלמדים.

כדאי לדבר גם בטלפון עם היועצים היכולים לכוון אתכם ולבדוק האם ועד כמה תואר זה מתאים לכם ספציפית וגם לברר אודות תנאי קבלה, קורסים ומרצים.

 

ברוב המקומות ניתן לבקש עלון לימודי, או חוברת עם הפרטים המלאים הנשלחים בדואר ללא תוספת תשלום. כדאי להעמיק בתחום של נושאי הלימוד מכיוון שהחומר הלימודי והמעשי שונה ממכללה למכללה. כדאי גם לבדוק האם המכללה מוכרת והאם היא רשאית להעניק תואר ראשון מטעם המועצה להשכלה גבוהה.

 

לפעמים כדאי ללמוד במוסדות הוותיקים והמוכרים היכולים להועיל לכם מאוד ברגע האמת -  ברגע חיפוש העבודה כשבקורות החיים שלכם כתוב שם יותר מוכר או מפורסם של מכללה או אוניברסיטה, לפעמים הדבר יכול לשנות את כף המאזניים, שם של מכללה או אוניברסיטה יכול לגרום למעסיקים להעדיף להעסיק אתכם על פני מועמדים אחרים.

 

מכללות רבות ואוניברסיטאות השונות מקיימות ימים פתוחים המאפשרים לכם להגיע אל המקום ולהרגיש אם הוא מתאים לכם. בנוסף ברוב המקומות ישנה הנחה לנרשמים באותו יום פתוח, באופן כללי ניתן לומר ככל שאתם רחוקים ממועד התחלת הלימודים כך התשלום לרוב יהיה זול יותר ובנוסף אתם מבטיחים את מקומכם לשנת הלימודים הקרובה.

 

 


אודות מחבר המאמר

יוסי פריולי ,

 

לימודי פסיכולוגיה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.