אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מאמרים, דרכים לכתיבה נכונה

בבואנו לכתוב מאמרים, לכל מטרה שהיא, עלינו לעבוד על פי מספר כללים וחוקים. מאמר, בשונה מפוסט שנכתב בבלוג, צריך להיות בתחום מקצועי, צריך להיכתב ברמה גבוהה וחייב לדבר בצורה מקצועית ועניינית.

יתכן ובמקרים מסוימים כמו עבודה, בית ספר, אוניברסיטה, אנו נתבקש לכתוב מאמרים על נושאים שהם פחות מוכרים לנו או שאנו לא בעלי מקצוע וידע בתחום עליו מדבר המאמר וגם במקרה זה ישנם מספר טיפים לכתיבת מאמרים בנושאים שאנו לא מבינים בהם.

אל מי פונים ומה מחפשים בכתיבת מאמרים?

כאשר אנו צריכים לכתוב מאמרים על נושאים שאנו לא מומחים בתחומם וצריכים להסביר ולהציג רעיון מסוים בעזרת מאמר, דבר ראשון שמומלץ לעשות זה לפנות ולחפש את המומחים שבתחום. מומחים אפשר למצוא בפורומים יעודים לנושא עליו אנו כותבים או לחפש בלוגים של אנשים מומחים שכתבו בלוג יעודי על עבודתם.

במידה ואנו לא מצליחים למצוא את כותבי הבלוגים או מגיבי הפורומים אנו יכולים להתחיל לחפש מאמרים שנכתבו בעבר על התחום המבוקש. איך מוצאים מאמר איכותי ורלוונטי לתחום? במידה והתבקשנו לכתוב מאמר לאוניברסיטה, לדוגמא, בכל קורס מתקבל סילבוס מהמרצה שמתאר את מהלך הקורס, סדר השיעורים וגם מקורות לקריאה המפנים אותנו למאמרים בתחום הקורס ובעזרתם אפשר להגיע לעוד ועוד מידע שיכול להיות רלוונטי לנו בכתיבת המאמר שלנו.

חשוב לציין, כי בכל מאמר מקצועי שמפורסם עבור מוסד אקדמאי, בתחילתו "אבסטרקט" שהוא מאין תקציר של המאמר כולו המתאר את המאמר ואת החלקים החשובים והעיקריים שבו. לעיתים, מספיק לקרוא את האבסטרקט עצמו בלבד על מנת ולהבין על מה המאמר כתוב ויתכן וקריאת האבסטרקט תספיק להבנת כלל המאמר והשגת ידע ראשוני לתחום עליו התבקשנו לכתוב.

חוקים לכתיבת מאמרים

מאמרים שאנו צריכים לכתוב צריכים להבנות בצורה כזו שתעניין את הקוראים שלנו ותגרום להם להמשיך ולקרוא עד לסופם וזאת על מנת ויקבלו וירכשו את כלל הידע שאנו מעוניינים להעביר להם במאמרים שלנו. מומלץ כי המאמר יפתח בפסקה מעניינת שתיצור איזה גירוי ועניין ראשוני שתמשוך את הקורא אל הפסקה השנייה, השלישית וכו'...

כשאנו כותבים מאמרים אנו מעוניינים להעביר לקורא שלנו מסר, מסר שממנו הוא צריך ללמוד ולרכוש את הידע אותו הוא מחפש. כדאי לכתוב את המאמר בצורה קלילה ולא מסובכת מידי, שהשפה בו תהיה פשוטה מצד אחד אך איכותית ומקצועית מצד שני. לכן, המטרה היא למצוא את האמצע והפשרה שבין שפה פשוטה לשפה מקצועית.

חשוב לזכור כי אנו מעוניינים ללמד את קורא המאמר את התחום שבו הוא התעניין ולכן מאמרים צריכים להיות ממוקדים ורלוונטיים לתחום אותו חיפש קורא המאמר. כלומר, אין צורך להכניס נתונים מיותרים ולא חשובים ורצוי להתמקד ולהביא לקורא את הנתונים החשובים ביותר מבלי לבלבל אותו בנתונים לא רלוונטיים. בזמן כתיבת מאמר כדאי לנסות ולחשוב בתור הקורא. לשים אותנו במקומו ולחשוב איזה מידע אני הייתי רוצה לקבל אם הייתי מבקש לקבל מידע על נושא מסוים.

לסיכום, מאמרים יכולים להיכתב על ידינו גם אם אין אנו מומחים בתחום. אולם, חשוב לקרוא ולהבין את התחום עליו אנו מעוניינים לכתוב בכדי שנוכל להעביר לקרואיי המאמר את המידע הרלוונטי, האיכותי והטוב ביותר שאפשר.


אודות מחבר המאמר

אורי ג

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.