אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קידום אתרים בגוגל- האם קידום פיראטי עובד בישראל

 

קידום אתרים בגוגל- האם קידום פיראטי עובד בישראל. לאחרונה חלה נסיקה אדירה של אתר השייך לתחום הקידום שהמריא לא פחות ולא יותר למקום השני בביטוי קידום אתרים. מה שמצחיק לציין שהאתר הוא בן שמונה עמודים בלבד, רוב רובו פרסומות ואין לו שום תוכן משמעותי. מיותר לציין שאתר עם ותק כזה ואיכות כמו שלו, צריך להיות שייך למעמקי עמוד עשר בביטוי קידום אתרים במקרה הטוב. למרות כל מה שאמור להיות, הוא נמצא במקום השני והמאוד יוקרתי בביטוי קידום אתרים.

החלטתי לעקוב אחרי האתר הזה כבר לפני כמה חודשים כאשר הוא היה עדיין בעמוד השלישי בביטוי קידום אתרים בגוגל. הוא התקדם בצורה מטאורית ולא נעצר לשניה עד שהגיע למקום השני, כמו שכבר אמרנו. אני בכוונה לא מציין את שם האתר כדי למנוע מראית עין של פרסום או פרגון. אני לא בדיוק מפרגן, אבל עדיין לא סגור על איך אני מתייחס לדבר הזה. השורה התחתונה היא שקידום אתרים שחור, או מה שקרוי בלק האט- עובד לחלוטין.

ניתוח הקידום השחור:

רק בשביל להבין במה מדובר בואו נדבר קצת על מהו בכלל קידום שחור, כדי שנוכל להתייחס לנתונים. האתר המדובר יש לו 2500 קישורים, כאשר 95 אחוזים מביניהם הם לא מישראל. זאת אומרת שיש לנו כאן אתר ישראלי עם המון קישורים שמגיעים מפורומים בחו"ל, חלקם אף ממדינות ערב, ללא שום קישור משמעותי מאתרים ישראלים העוסקים בתחום קידום אתרים בגוגל.

אם מדברים על כמות דפים, מה שקרוי עובי האתר ומשקלו באינטרנט, האתר המדובר מורכב מסך הכל שמונה עמודים, כאשר ניתוח העמודים מצביע על כך כי רוב העמודים הם בעיקר פרסומות של גוגל, ללא מידע משמעותי.

אז הנה יש לנו בביטוי הכי תחרותי בגוגל, אתר ללא מידע וללא תוכן. אז האם קידום אתרים בגוגל בצורה שחורה לחלוטין עובד? בהחלט כן, לפחות כרגע. אז מה אנחנו לומדים מזה? הדבר העיקרי שאנחנו יכולים להסיק מזה הוא שגוגל ישראל בהחלט מאפשר קידום אתרים שחור וככל הנראה אוטומטי לחלוטין על ידי תוכנה כמו אקסרמר.

מסקנות:

השאלה הגדולה יותר היא מה הולך להיות עוד חודש או חודשיים מעכשיו. ידוע שבתחום האינטרנט ואפילו בתחום כמו קידום אתרים בגוגל, העניינים עובדים לאט. ההנחה שלי ושל כל שאר האנשים בתחום הקידום היא שהאתר הזה יעוף מגוגל בכלל או לפחות יעוף מהעמודים הראשונים. אם הדבר הזה לא יקרה, יכולה להיות לזה השלכה די חמורה על כל שוק קידום אתרים בישראל. הרי אם עד עכשיו שימוש בתוכנות אוטומטיות, כמעט לא בא לידי ביטוי בשוק שלנו, הוא עלול להיות מוצא מהשק על ידי מקדמי אתרים רבים ולפתוח טרנד של קידום שחור. בהנחה שזה יקרה, יהיו לזה השלכות שעדיין לא ברורות.

 


אודות מחבר המאמר

מרטין בוקסדורף

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.