אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בדיקת אבהות ומחוייבות דמי מזונות

בעת הליכי גירושים בין בני זוג אשר יש להם ילדים משותפים ניתן למצוא לעיתים מקרים בהם האישה או הגבר מכחישים את אבהותו של הגבר לילדים המשותפים. לעיתים האישה מכחישה את האבהות של הגבר בכדי להרחיק את הגרוש העתידי שלה מהילדים מסיבות נקמניות או מחשש שיפגע בהם ולעיתים הגבר מכחיש אבהות כי ההליך גירושים התחיל בעקבות הבגידה של האישה או בכדי להתחמק מתשלום דמי מזונות.

בדיקת אבהות הינה בדיקה אשר מוזמנת על ידי בית המשפט. בדיקה זו הינה בדיקה גנטית אשר נלקחת באמצעות שאיבת דם מן האב המדובר ומן הילדים בכדי לבדוק האם הילדים אכן של האבא או של גבר אחר.

בדיקת אבהות הינה בדיקה קלה ומהירה אך לעומת זאת התוצאות שלה יכולות להפוך עולמות שלמים ולעיתים אף להרוס משפחות. אם וכאשר מתגלה לאחר בדיקת אבהות כי הגבר אינו האבא של הילדים המשותפים אין הוא מחויב לשלם דמי מזונות על הילדים, אלא אם כן הגבר אימץ אותם לפי החוק.

אך אם לפי בדיקת אבהות מתגלה כי הגבר הוא אכן האבא הוא לא רק מחויב לשלם דמי מזונות אלא הוא גם יכול לקבל קנס ואף לשבת בכלא על זה שהוא זלזל בבית המשפט עצם זה שהוא הכחיש את זה שהוא האב של הילדים וכן זה שהוא לא רוצה לשלם דמי מזונות אשר הם מעוגנים בחוק.

דמי מזונות מעוגנים בחוק והעונש על אי תשלום הינו מסיבי, משום שהמטרה המרכזית היא להגן על הילדים ושחיי היום יום אליהם הם התרגלו לפני שההורים החליטו לעבור הליכי גירושים יישארו בדיוק אותו דבר.

דמי מזונות מועברים כל חודש בתאריך קבוע מראש לחשבונות של האישה והכספים הללו מועברים לכל מיני צרכים הכרחיים של הילד, כמו לדוגמא: קורת גג, מזון ושתייה, ביגוד והנעלה, חינוך, שיעורים פרטיים וחוגי העשרה וכן צרכים רפואיים. יחד עם דמי מזונות האם גם משתתפת לשם צרכים נוספים כמו חוגים חברתיים, צרכים רפואיים נוספים ועוד ובעצם כל דבר שהילד הורגל אליו לפני שההורים שלו החליטו לעבור הליכי גירושים. 


אודות מחבר המאמר

אלי גולדמן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.