אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מידע כללי על ביטוח משכנתא

 

 

ביטוח משכנתא הוא אחד מתנאי הסף, בלעדיהם לא ניתן לקבל משכנתאות בבנקים השונים בארץ.  על אף שמטרתו העיקרית של ביטוח זה היא להבטיח כי ההלוואה תפרע במלואה (המשכנתא תוחזר לבנק), ביטוח משכנתא נושא בחובו יתרונות רבים גם עבור הלווה.

 

שני סעיפים שונים בתכליתם

ביטוח משכנתא מורכב למעשה משתי פוליסות ביטוח שונות, האחת היא פוליסת ביטוח משנה והשניה הינה פוליסת ביטוח חייו של המלווה. שני ביטוחים אלה יחד, כאמור, מבטיחים כי גם במקרה של נזק למבנה או חלילה מוות של הלווה לבנק יוחזר מלו סכום המשכנתא.

 

סעיף ביטוח החיים

סעיף החיים מהווה חלק משמעותי מאוד של ביטוח משכנתא, שהרי במקרה של מות הלווה / לווים, לא יוכל הבנק לקבל את כספי ההלוואה חזרה. בעת רכישת ביטוח משכנתא, הבנקים השונים דורשים כי גובה הפיצוי הרשום בפוליסה, יהיה שווה ערך למשכנתא או ליתרתה בפועל. סעיף ביטוח החיים, מהווה יתרון גם עבור הלווה. במידה ומשהו אכן יקרה, הלווה יכול להיות סמוך ובטוח כי משפחתו לא תאבד את הבית ו/או תוותר עם חובות כבדים על הנכס עצמו. 

 

סעיף ביטוח המבנה

ביטוח המבנה (ביטוח הנכס), מהווה גם הוא חלק בלתי נפרד של ביטוח משכנתא. סעיף זה נועד להבטיח שמירה על תקינותו ושלמותו של הנכס (ובהתאם על ערכו) או לחלופין לפרוע את המשכנתא במידה ולנכס נגרמו אי אילו שהם נזקים שהביאו להרס טוטאלי (TOTAL LOST). גם סעיפי הכיסוי הרבים של ביטוח המבנה, שכלול בפוליסת ביטוח משכנתא, מהווים יתרון משמעותי עבור הלווים. מקרים של פיצוץ בצנרת, רעידות אדמה ומגוון מקרים אחרים שעלולים להתרחש ולגרום נזק רב לנכס, מכוסים באופן מלא בפוליסות השונות. פיצוץ צנרת המים לדוגמא, יכול לגרום לנזק רב למבנה והצריך סכומי כסף רבים לתיקונו. על כן סעיף זה של ביטוח משכנתא מאפשר שקט נפשי גם לגוף המלווה וגם ללווה ומשפחתו.  

 

יתרונות נוספים של ביטוח משכנתא עבור הלווים

בנוסף לדוגמאות הספציפיות  שצוינו לעיל, ניתן להחיש את היתרונות הרבים של ביטוח משכנתא עבור הלווה לפי סקירה של סעיפי הכיסוי שהוא מכיל, אשר העיקריים שבהם כוללים: כיסוי נזקי צנרת ומים, נזקי רעידות אדמה, נזקי אקלים שונים (הצפות וכיו"ב), נזקי שריפות, נזקים ל"צמודי מבנה" (דלתות, חלונות, משטחי שיש, אסלות, כיורים, אמבטיות וכיו"ב). כאמור אלה מהווים יתרונות רבים עבור הלווה, על אחת כמה וכמה אם הוא מתגורר בנכס עם משפחתו. .

 

היכן ניתן לרכוש ביטוח משכנתא ?

פוליסות ביטוח משכנתא ניתן לרכוש גם דרך הבנקים השונים (הבנק המלווה) וגם דרך חברות הביטוח השונות בארץ. פעמים רבות יוכל הבנק המלווה להציע פוליסת ביטוח משכנתא בתנאים מועדפים, מאחר וזה קונה מחברות הביטוח את פוליסות רבות. עם זאת מומלץ לבדוק את תנאיהן של מספר פוליסות שונות טרם בחירה באחת ספציפית, משום שאפילו ההבדל הזעום ביותר במחיר יכול להצטבר לסכומי כסף גדולים בכל תקופת המשכנתא. 

 

למידע נוסף על בחירת משכנתא: השוואת משכנתאות

 

 


אודות מחבר המאמר

על משכנתאות, הלוואות ושאר ירקות.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.