אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פירות וירקות אורגניים - בריאים יותר

מזון אורגני הינו מזון אשר עומד תחת החוקים של תו התקן האורגני הישראלי. מזון אורגני עבר דרך ארוכה בזמן קצר יחסית של מספר שנים ממזון אזוטרי אשר נמכר רק בחנויות טבע עד לימינו אנו אשר בכל חנות מזון קטנה או סופר מרקט ניתן למצוא מזון אורגני ואף יש רשתות של סופרמרקט אורגני ברחבי הארץ.

קניית מזון אורגני בתו תקן אורגני ישראלי זה בעצם אומר כי המוצר והיצרן נמצאים תחת פיקוח צמוד ועובדים תחת תקנות ברורות אשר כולל ייצור, אחסון והפצה נעשו בצורה אורגנית לפי משרד החקלאות והגופים המפקחים על יצרני מזון אורגני. שתי דוגמאות למזון אורגני אשר גדלים, מאוחסנים ומופצים בצורה אורגנית הן פירות אורגניים וכן ירקות אורגניים.

החקלאות האורגנית אין זה אומר חקלאות גולמית, אלא חקלאות אנושית כחלק ממערכת הסביבה האקולוגית, אשר כוללת בחובה קרקע, מים, אוויר, בעלי חיים ובני אדם. כלומר, מזון אורגני לא רק טוב בשביל הבריאות שלנו, אלא גם לא מזהם את הקרקע ואת המים בגלל שאין בו חומרים כימיים להדברה, לדישון ולצרכים חקלאיים נוספים ולאחר ההפקה אין בתהליך העיבוד הכנסה של צבעי מאכל מלאכותיים וכן הכנסת חומרים משמרים בכדי להאריך את חיי המדף של פירות אורגניים וכן ירקות אורגניים.

פירות אורגניים וכן ירקות אורגניים יש מכל הסוגים. כל פרי או ירק אשר אכלתם לפני המהפכה האורגנית קיים תחת גידול, עיבוד, אחסון והפצה תחת מטווה הדרך האורגנית. האנשים אשר עוסקים בחקלאות ורצו להיות חלק מהשינוי עשו שינויים רבים בכדי לעמוד בתו התקן האורגני וראו כי יש ביקוש רב גם מהבחינה המקומית וגם התפתחות בתחום הייצוא.

חקלאים אשר עברו ליצירת מזון אורגני ממשיכים למכור בשטח השדה שלהם, בשווקים, בחנויות המזון הקטנות וברשתות המזון הגדולות וכעת הם יכולים למכור באפיק נוסף וחדש והוא סופרמרקט אשר מוכר רק מוצרים אורגניים.

 למוצרי המזון האורגני יש דרישה הולכת וגוברת והמודעות לצריכת מזון אורגני רק ממשיכה להיטמע ביותר ויותר אוכלוסיות שונות יחד עם הבנה בריאותית גבוהה והביטחון לצרכן כי הוא קונה מזון בריא, איכותי ונקי יותר מבעבר.


אודות מחבר המאמר

אלי גולדמן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.