אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה אפשר לעשות עם אספרסו?

 

אספרסו הוא קפה חזק, בעל טעם ארומאטי וייחודי לו, בזכות זאת הוא הפך לאחד המשקאות הנפוצים והאהובים ביותר כיום. אספרסו משמש כבסיס בהכנת סוגים שונים של קפה וגם באפייה והכנת משקאות אלכוהוליים. האספרסו ייחודי בכך שהוא שומר על עצמו גם בשילובים שונים וכך ניתן להשתמש בו כמרכז תשומת הלב או כתוספת נעימה.

 

רק אספרסו

בטרם נבחן את האפשרויות השונות של שימוש באספרסו נתעכב מעט על מהו אספרסו וכיצד הוא מוכן. האספרסו מוכן בלעדית במכונות אספרסו, כל סוגי הקפה האחרים הדומים בטעמם וניחוחם לאספרסו אינם אלא גרסאות שונות. אספרסו אמיתי מגיע ממכונת אספרסו. אל המכונה מוכנסים בדיוק 7 גרם קפה טחון ברמה בינונית או פולי קפה הנטחנים על ידי המכונה. מכונות אספרסו מזרימות קיטור או מים חמים במיוחד מעל 95 מעלות אל עבר הקפה, כך מתרחש תהליך של מיצוי הטעם והריח מן האבקה אל המים. אספרסו ארוך נעשה על ידי כמות גדולה יותר של מים ואספרסו כפול מורכב מ 14 גרם של קפה.

 

אספרסו ואפייה

מכיוון שלאספרסו טעם חזק ומודגש שאינו נעלם גם באפייה הוא משמש לא אחת כמרכיב בעוגות ובמאפים אחרים. אמנם שימוש באספרסו מייקר את המאפה שכן קפה נמס למשל זול יותר, אספרסו עדיין מופיע בלא מעט מתכונים. הנפוץ מבין מוצרי האפייה הוא עוגות בטעם קפה שנעזרות באספרסו על מנת להשיג טעם עשיר ובעל ארומה. כמו כן, גלידות גם כן ניתן למצוא כשהן עדויות עם אספרסו.

 

משקאות אלכוהוליים

אלכוהול אספרסו הוא שילוב נפלא, טעמו של האספרסו מדגיש את האלכוהול ומשלים אותו. מכיוון שאספרסו הוא בעל נוכחות חזקה הוא יכול להשתלב היטב עם סוגי אלכוהול שונים ולעדן את טעמם. אחד המשקאות המפורסמים המבוססים על אספרסו הוא האייריש קרים. אספרסו כבסיס לאייריש קרים אינו מתכון עתיק, למרות שאייריש קרים נהוג להכין מזה שנים רבות הרי השימוש באספרסו יחסית חדש.

 

 משקאות קפה מבוססי אספרסו

כולנו מכירים משקאות קפה מבוססי אספרסו כשהפופולארי ביותר הוא הקפה ההפוך בשמו הישראלי או הקפוצ'ינו בשמו הקלאסי. כמו כן ניתן להכין מקיאטו וקפה אמריקנו ומשקאות קפה רבים אחרים. בקיץ קפה קר או אייס קפה, קפה ברד, מבוססים על אספרסו בגרסאותיהם היוקרתיות וקפה זול יותר בגרסאות עממיות יותר. כמו כן, כל משקה מבוסס אספרסו ניתן למצוא בגרסאות מעניינות בשילוב עם כדור גלידה או קצפת.


אודות מחבר המאמר

אבי בן-צבי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.